Dag två, pogram två !

En ny dag på gymnasiet som började rätt sent. Vid 11 närmare bestämt. Jag, Natalie och Sarah tog bussen hemifrån vid 9:54. När vi åkte förbi en annan gymnasieskola gick det på massa elever som precis hade slutat då. Så kom vi som inte ens hade börjat för dagen, haha. Vi lyckades komma till järntorget lite tidigare än beräknat så vi hann med en tidigare buss därifrån till skolan. Det betydde att när vi var framme vid skolan var det 30 minuter kvar tills vi skulle börja. Så det var bara att vänta.

Sen när dom öppnade aulan var det bara att gå dit in och sätta sig och lyssna på vad dom hade och säga. Det var en lärare som skulle informera oss om vad barn och fritid är för linje egentligen. Hitta tråkigare lärare alltså, du får pris. Hon var så tråkig och man orka knappt lyssna på vad hon sa. Gud vad hon vela fram och tillbaka. Allt skulle vara perfekt. Så när hon pratade, det var som om hon hade tränat jättelänge på det och så såg hon texten framför sig och bara läste rakt av. Jag är sånn som inte kan låta bli att störa mig på sånt. Det första hon sa var "Då var det dag 2" och det lät precis som i någon tv serie sådär, typ "dag 2 på big brother". Jag blev helt full i skratt fast det inte ens var alls kul. Tillslut när hon babblat klart om allt så blev vi indelade i grupper idag igen. Jag satt och höll tummarna för att jag och Natalie skulle hamna i samma grupp, men gud var inte på min sida idag heller. Verkligen inte alls på min sida för idag kände jag ingen i min grupp. Men det gick så bra ändå. Hade inga problem alls. Det är som alla säger, vi alla är i samma sits. Alla har precis börjat gymnasiet och alla är precis lika ovana som en själv. Det är bara köra på och vara sig själv.

Efter skolan gick jag och Natalie lite på stan. Jag köpte en välbehövd tjocktröja. En vanlig marinblå. Inget konstigt alls. Titta på mkt snyggt men hade ingen lust att köpa nått mer. Inget mer var sådär super akut. Ska resna lite i garderoben först för att se vad jag egentligen behöver. Det finns ju alltid måsten och vill ha.

Imorgon är en ny dag. Dag tre med start kl 9:30. Men eller hur visst låter det som en tv serie eller nått? Jag kan inte sluta tänka på tanken och skratta åt det, haha. Mitt liv som tv serie kändis på gymnasiet, HAHA.

Puss och kram / Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Du är redan kändis, hehe :D

2007-08-22 @ 16:00:12
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0