Hos mormor !

I morse tog jag och min lillebror Johan bussen in till stan för att sedan ta tåget till mormor. Mina två låtsasbrorsor tog samma buss intill stan för dom skulle till sin mamma. Nog sjutton skulle en av dom, Daniel, glömma väskan på bussen så vi fick gå av tidigare för att ge honom hans väska. Alltså, jag är inte förvånad. Det är alltid han och han lär sig verkligen aldrig. Men Johan och jag hade ungefär 20 minuter kvar tills vårat tåg skulle gå så vi hade iaf inte bråttom därifrån sen. Vi kunde ta det lungt.

Väl på tågstationen fick vi bara vänta en liten stund innan tåget kom. Vi hittade våra platser snabbt. Man behöver ju inte direkt vara geni för att hitta dom men, haha. Sen när vi satt oss frågar Johan "måste man trycka på stoppknappen här också?" Gud vad jag skrattade. Men jag måste hålla med honom om att handtaget som satt på stolarna faktiskt såg ut att ha en stoppknapp på. Men det var bara en röd detalj. Sen när vi åkt en bit kom han på att han inte hade med sig någon tandborste, haha.

Tog inte lång tid innan vi var framme. Det är liksom inte så himla långt. Kanske är 4-5 mil eller nått. Mormor stod redan där och vänta och det var ju inte så många som gick av så vi hitta varandra direkt. Tredje tåget jag åker den här veckan btw. Men vi åkte iaf direkt till affären för att handla. Men mormor skulle tanka innan men vi fick inte upp tanklocket. Vi vågade int ebråka mer med det. Vi lämnar över det till min låtsaspappa när vi kommer hem imorgon. Sen väl inne i affären så krånglade kundvagnarna, haha. Det är verkligen bara jag som har en bra dag idag, haha. Lite ovant, brukar alltid vara jag som har en dålig dag.

Just nu sitter jag och pratar lite med kompisar på msn här från mormors dator och mormor och Johan tittar på tv. Nått pogram på 6:an om egenbygda robotar som ska typ kriga mot varandra eller nått. Förstår inte det roliga men det är säkert jättekul, haha.

Händer det nått kul hemma hos er idag då?

Puss och kram / Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Ha det så kul hus din granny :]

2007-08-18 @ 15:44:37
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0