Tillbaka till verkligheten!

Skolstart idag då. Börja gymnasiet, det är ett stort steg. Allt blir nytt, skola, klass, schema, lärare, jaa det mesta helt enkelt. Vi fick iaf sovmorgon idag till 10. Men för min del blev det ju upp vid halv 8 iaf eftersom jag har en bit att ta mig. Men det gick bra. Imorgon börjar jag 11 så ;)
Skoldagen startade i skolans aula. Det var riktigt kul. Först fick dom inte igång micken. Sen så var det så att alla linjer skulle inte samlas i aulan så dom skulle kolla så ingen hade kommit fel, vilket det såklart var. Så då skulle om krångla lite med det. Sen när den linjen hade gått så skulle dom kolla så ingen döv eller hörselskadad var kvar där för dom skulle ju ha lite speciellt. Då säger killen med micken "är det någon hörselskadad eller döv här?" . Jag tror alla tänkte samma tanke för alla började asgarva. Jag visste sen tidigare att vi skulle få en hel del lite små knepiga lärare, och det visade ju sig rätt så snabbt. Efter mkt prat om vikitga personer och sånt så började dom ropa upp vart alla olika linjer skulle ta sig. Jag sa redan från början att vår linje kmr säkert att ropas upp sist. Nog sjutton blev det så. Men vi har lite speciellt på barn och fritid, eller som mina kompisar kallar linjen barn utan framtid. Vi har fortfarande inte fått någon klassindelning. Vi har en så kallad introvecka då alla får lära känna alla. Så vi är indelade i små grupper, olika för varje dag.

När min grupp hade blivit uppropad gick vi med den lärare vi skulle ha för dagen bort till det klassrum vi skulle ha. När vi väl var framme hade inte dörren något handtag så vi kom inte in, haha. Tillslut kom vi in i ett rum som var ett litet extra rum för tillfället. Där inne stod det sängar och massa saker lite huller om buller. Vår lärare, Hans, hann inte mer än säga några få ord innan brandlarmet satte igång. Min första tanke var "varför övning nu. Alla elever är ju inte ens här". Men det var ingen övning. Vi  gick mot närmaste utgång för att ta oss ut, ingen eld i närheten iaf. Tur var ju det för nödutgången var låst. Så det var bara att gå till nästa. Brandkåren kom och där stod vi och bara titta på. Som tur var brann det inte. Det var väl någon rolig lite filur som hade tryck på knappen. Kul kille eller tjej. Efter ett tag ropade dom ut i högtalare att det gick att komma in igen.

Väl inne i klassrummet igen så skulle vi göra några övning så vi lärde känna varandra. Men Hans ångrade sig snabbt och gav oss ett papper där vi skulle skriva vårat namn och så skulle vi ut och ta kort. Hoppas verkligen inte det var kort som skulle med i skolkatalogen för då dör jag. Men dom tog med vanlig digitalkamera så det tror jag nog inte. Sen var det dags för övningarna. Första var att man skulle para ihop påståenden med personer. Så man skulle typ gå runt och fråga varandra saker som "Har du bruna ögon?", "Kan du kolla i kors?", "Har du varit på bio i sommar?". Den övningen slutade med att alla satt och skrek "Har någon här fler än två djur?", "Kan någon blinka med ett öga i taget?". Men vi pratade ju med varandra iaf. Det var ju det allt gick ut på. Sen skulle vi köra namnleken. Gud vad jag hatar den leken. För er som inte vet hur den går till så ska jag förklara. En börjar säga sitt namn. Sen den som sitter brevid säger personens/personerna innan namn och sen lägger på sitt eget. Det betyder att den som sitter sist får upprepa allas namn. Som tur var så var jag bland dom första. Jag hade bara läraren Hans och en tjej som heter Sarah innan mig. Inte alls svårt att komma ihåg ju. Men jag tror jag lärde mig allas namn. Brukar ha lätt för sånt där. Men skulle iaf inte ha velat varit sist. Tänk vad pinsamt om man glömde bort allas. Mitt namn var visst svårt att komma ihåg idag. Det är rätt ovanligt, haha. Men vadå, en så snygg person som jag behöver man ju inte uppfatta namnet på. Går lika bra med älsklingen, haha skoja.

Efter alla dessa otroligt roliga lekar var det dags för lunch. Idag blev det pannbiff och potatis. Sen hade vi en liten rast, som kändes som en evighet för att vi hade inget att göra. Vi gick fram och tillbaka i den enda korridoren vi hittade i, haha. Så den korridoren kan vi nu, helt klart. Sen var det samling i aulan igen för lite sånt där prat om viktigt att veta. Sen slutade vi. Då hade kl hunnit bli 13. Imorgon slutar jag vid 14, men då har jag ju som sagt sovmorgon till 11 så det blir ju lika lång stund i skolan då.

Just nu har jag ingenting för mig. Har precis varit och tittat lite på tv. Såg halva "Will & Grace" sen blev det lite "That 70s´ show" och "Omaka systrar". Tkr dom är rätt bra faktiskt. Lite lagom jobbiga att titta på sådär. Man behöver inte veta så mkt om handlingen och ändå är dom bra liksom. Kan somna i 10 minuter och det är fortfarande kul när man vaknar. 

Har ni också haft en bra dag? 

Puss och kram / Anna  


Kommentarer
Postat av: Anna

Min dag var helt okej :)
"Mitt namn var visst svårt att komma ihåg idag. Det är rätt ovanligt, haha. Men vadå, en så snygg person som jag behöver man ju inte uppfatta namnet på. Går lika bra med älsklingen, haha skoja." hahaha, vad skööön :D äkta Anna-humor! [v]

2007-08-21 @ 15:53:52
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0