Nu är det jul igen !

Så kom dagen alla barn väntat på, julafton. Alla barn och jag iaf, haha. Kommer nog aldrig växa ifrån det, haha. Mormor kom hit idag igen. Ingen jul utan mormor <3 Sen kom även Fredriks mormor som är över 90 bast. Hon är verkligen hel skön, haha. "Vill du skåla med mig?" HAHAHA <3 Det är verkligen hennes favorit replik alla kategorier.

Som när jag var liten fick vi även den här julaftonen ett paket på morgonen. Då fick jag min plattång så jag skulle ha nått att göra fram tills de andra kom så vi kunde äta. Jo visst kunde jag underhålla mig med den ett tag. Men när håret väl är platt så finns det inte så mkt mer att göra. Mormor kom tidigt som alltid. Alla andra var klara förutom jag då. Självklart segast. Men vadå klockan var ju "bara" 12 (a). Vid 1 snåret hade Fredrik hämtat sin mormor också så vi kunde börja äta. Vi åt nästan enda fram till Kalle Anka började. Man tkr att man borde tröttna på att se samma klipp varje år, men faktum är att man hittar alltid nått nytt för varje år som går. Som i år kom familjen på att de i Djungelboken måste vara stockholmare, HAHA. "Hurru pyyyysen",,
När Kalle Anka var slut var det paket dags. Jag stod och trampa vid granen och ville börja dela ut paket, men det fick jag inte. Så jag gick tillbaka till soffan och satte mig igen. Sen några minuter senare fick mamma och Fredrik dela ut julkapparna. Johan och jag fick mest julklappar, men det kanske inte var så konstigt. Jag fick bl.a. en ny mobil. En Sony ericson S500i. Så om jag inte svarar när ni ringer någon dag så vet ni varför. Då hittar jag inte svara knappen, haha. Mormor fick sig också en ny mobil. Hon fick ärva Johans gamla. Inget fel på den alls, bara att Johan har tröttnat på den. Jag spelade in en ny ringsignal till henne så hon skulle höra när det var hennes mobil som ringde. "Mormor mormor, det är din mobil som ringer. Mormor mormor svara då. Du vet den där vita, nej nej den utan sladd. Mormor mormor MORMOR!"
Senare på kvällen spelade jag, mamma, mormor och Fredrik alias. Det var verkligen super kul. Jag skratta så jag grät ibland. För er som inte vet vad alias går ut på så ska jag förklara lite snabbt:
Man spelar i lag, två och två. Den ena i laget tar ett kort där det står 8 olika ord på. Man får en siffra och bakom den siffran står ordet du ska förklara för sin kompis utan att säga ordet som står på kortet. Sen fortsätter man så tills tiden är slut. Vill bara understryka att det inte alltid är speciellt lätta ord att förklara. 

Just nu sitter jag här och bara är. Vi skulle ha gått på bio imorgon men det fanns inte biljetter till den film som mamma och Fredrik ville se. Så vi tar det på onsdag istället. Så vad jag ska göra imorgon återstår och se.

Hur har din julafton varit?

Varma kramar i kylan / Anna
 

Kommentarer
Postat av: //MM

Min jul har varit jättebra
jag var ju hos dej

2007-12-25 @ 13:11:47
Postat av: Anna

Aw, mysigt! Min jul har varit grrreat :D

2007-12-25 @ 14:53:20
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0