Vad gör man?

Idag var det trött och grin måndag. Alla barnen var trötta och det betyder mkt bråk om ingenting och tårarna sprutar om vart annat. Oftast för ingenting det också. Som idag, de var tre tjejer som ville spela det nya mkt populära hockeyspelet dom köpt in. Men som ni alla kanske redan vet så kan man bara köra två. Då började den tjej som inte fick spela storgråta tills alla tre lyssnade på mig och jag erbjöd mig att spela med henne sen. Då var det över. Men inte nog med det, sen kom en kille och hjälpte den ena tjejen men inte den andra när dom spelade. Den tjej då som inte fick hjälp började gråta och slutade inte och gick därifrån. Då fixade jag bara lite snabbt så att den tredje tjejen fick spela istället och jag gick efter hon som grät. Då ville helt plötsligt inga spela längre och följde efter mig. Så ville den gråtande tjejen hålla mig i handen, och det kan man ju inte säga nej till. Dom är ju så söta. Men det ville ju såklart dom andra två tjejerna också göra då. Och jag är en människa jag med, även om man tvekar ibland, så jag har bara två händer. Då den som inte fick hålla i handen började ju såklart gråta då över det. Vad gör man? Först försökte jah lugna ner henne med att säga att jag kan inte göra något, jag har ju bara två händer. Men gav upp det rätt snabbt för det blev bara ännu värre. Försökte med att hon kunde hålla i kompisens hand, men det var inte heller bra. Gick över till att hon kunde få hålla i armen. Tillslut kom en ur personalen med en hjälpande hand, bokstavligt talat. 

Puss och kram / Anna  

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0