Sol var det sagt !

I morse när jag vaknade sken solen faktikst. Lite förvånande och jag tänkte att idag kmr bli en fin dag. Mamma kom upp och skulle väcka mig men jag var redan vaken, lite seg på att komma upp bara. Sängen är ju så skön på morgonen. Hon skulle duscha och jag sa åt henne att ropa på mig när hon var klar så jag kunde hoppa in efter henne. Hon ifrågasatte varför jag inte kunde duscha i vår andra dusch där på övervåningen och jag svarade att det var slut på schampo. Man är ju bara för lat ibland för att hämta nytt. Så mamma gick ner och hämta nytt åt mig, snacka bortskämd. Så kom hon in i mitt rum och skulle fjanta sig. Rätt kul faktiskt, men man börjar ju undra ibland hur gammal hon är egentligen.

"Här har vi ett badskum om prinsessan skulle få lust att bada. Sen har vi ett mjällschampo som jag starkt rekomenderar. Och så har vi ju då Barnängens schampo och balsam för alla hårtyper, förstärkande och glansgivande. "

När alla var duschade och klara så tog vi bilen ut på landet till Fredriks mamma och pappa. Vill inte vara taskig, men roligare stunder har man ju haft. Jag blir så irriterad på dom två alltså. Dom repeterar vad den andra sagt hela tiden. T.ex. när vi skulle gå ut på en lite promenad längst ut på udden för att se vad som fanns där. Då frågade Fredrik om det gick att gå längst ut utan att gå på någon annans mark.

Fredriks mamma: Ja det går men det finns en vägbom där. Men det står ingenting så den är bara att passera.
Fredriks pappa: Ja det står ingenting på den så det är bara att passera.

Jag blir jättelätt irriterad på sånna saker. Tur vi gick bort en stund från dom annars hade jag fått utbrott eller nått alltså. Satt mkt nere vid bryggan också. Sjöng lite där för mig själv. Det var 22 grader i vattnet men det kan jag säga var inte speciellt varmt för det. Usch vilken badkruka jag blivit på senaste tiden. Tror jag börjar hålla mig till mammas gräns på 24 grader, haha. Var så nära att bada som man bara kunde. Precis då kom det en fisk och naffsa på mig och jag gallskrek. Det är otäckt tkr jag. Men jag är ju en liten fegis också. Jag kan säga att jag var snabbare uppe på bryggan än jag hade kommit ner. Det tog nämligen nästan en evighet att komma ner, haha. Efter mitt så-nära-att-bada dopp åkte vi hem.

Nu sitter jag här hemma och gör ungefär ingenting. Rätt så trött. Im bitti är första träningen för säsongen. Får vi se hur det går. Otränad som man är. Men det är jag ju inför varje ny säsong och jag brukar ju klara det rätt bra ändå. Vi får se. Jag kan ju iaf inte göra nått åt det än att träna mer så. Hoppas vi blir så många som möjligt på träningen iaf.

Föresten, jag tog lite bilder ute på landet (innan batterierna tog slut). Kanske lägger upp några senare :)

Puss och kram / Anna
 

Kommentarer
Postat av: Ellen

Ja, vad kul. Jag ser fram emot bilderna. Så fina bilder du tog på Shirley.
Så du har inte heller tagit ditt första dopp?
Ha det så bra, pusssss

2007-07-21 @ 20:56:15
URL: http://ellbri91.bloggspace.se
Postat av: Anna

Hoppas du hade lite kul hos Fredriks mamma & pappa iaf :) kul att träningen börjar igen! kommer du ihåg vår hejarklack? :D [v]

2007-07-22 @ 11:31:45
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0