Karlskrona resan !

Dagen började tidigt, närmare bestämt vid 6. Jag var grymt trött men det var det värt helt klart. Finns inte så mkt att berätta om vägen mellan Örebro och Eksjö. Det hände ingenting. Jag försökte sova men lyckades inte. Så jag satt och dagdrömde lite istället.  I Eksjö stannade vi och fika. Haha, vi åkte in på en gågata, haha. Men vadå, hur skulle vi kunna veta att det var det? (på skyltarna kanske) Vi var ju turister. Den körde Fredrik även med inne på cafét.

F(redrik): Vart finns brickorna?
T(jejen i kassan): Dom finns här vid mig.
F: Jaha, man ska alltså börja här?
T: Jaa så är det tänkt.
F: Jaha, men vi är turister så vi får göra som vi vill.

Efter fikapausen fortsatte vi vår lilla tripp. Inte så liten kanske men, hehe. Vid Växjö fick vi ta en liten omväg p.g.a. alla översvämningar. Mitt ut i ingenting hamna vi, haha. Åkte på en lite mindre väg inne i skogen. Så helt plötsligt dök det upp ett trafikljus. Snacka förvånad man blev, haha. Det var inte ens någon korsning eller någonting. Bara den lilla vägen mitt ute i skogen. Under trafikljuset, som var rött såklart, fanns en skylt där det stod "Lastbil kmr snart". Som mamma sa, vad har vi för nytta av att veta det?!  Efter ett tag när vi börjat tröttna på att det skulle vara rött så kom det en fyrhjulning i full rulle från motsatt håll. Den körde in framför oss och då upptäckte vi skylten den hade "FÖLJ MIG". Så det gjorde vi. Sen tillslut svängde den av för att vi skulle fortsätta framåt utan den.

Mamma: Tänk så hade jag följt efter den och ställt mig bakom. Skulle viljat sett reaktionen.
Fredrik: Ja en amerikan skulle ju lätt gjort det.
Mamma: Det skulle vi också gjort om det var i USA.

Sen fortsatte vi och det kom ett till rödljus. Men där blev det grönt efter ett tag. Vi hade en lastbil framför oss då. Sen delade vägen på sig. Den ena vägen gick upp till nått som såg ut som en gigantisk sandlåda dit lastbilen åkte upp och den andra vägen var den som fortsatte från den väg vi var på. Mamma var sååå nära att följa efter lastbilen. Gissa vem som låg i baksätet och as garva efter det dom sagt minuterna tidigare, haha.
Efter mkt skog så kom det tillslut lite öppna fält. Skönt som omväxling, hade börjat bli lite långtråkigt med bara skog. En hage med en massa kossor fassna allas våra blickar på. Alla kossor låg ner och då påstod mamma att det skulle bli regn. Då kom Fredrik på att sånt kan man se på granarna också. Om granarna ser ledsna ut blir det regn, och ser dom glada ut (grenarna pekar uppåt) så blir det sol. Vi kom in i skogen och nu var det upp till bevis, skulle det bli regn eller? Men alla granar pekade olika. Då kom fredrik på att man kunde inte titta på dom små granarna utan på dom lite större. Då mindre granarna var ju nybörjare. Tillslut kom vi överens om att det skulle bli mulet, haha.

Efter mkt om och men kom vi fram till Karlskrona. Vi hittade ägarens hus på första försöket. Det var inte så svårt. Inte alls svårt faktiskt. Vi gick upp och där inne var ägaren, Torsten och Torstens mamma Saga. Saga var rätt så stor men väldigt mager. Dom blir ju det efter att ha ammat så länge. Dom fick lite mat innan vi åkte och mamma skrev på massa papper om jag vet inte allt vad det var. Brydde mig inte så mkt faktiskt. Gick jättebra att ta in honom i buren sen också och ner till bilen. Han sa inte ett knyst första km. Sen kom det ett litet mjau, men inte alls högt som en viss annan katt vi känner har i bilen. Nämner inga namn, men vi har ju bara två så, haha. Han fick gå omkring fritt sen i bilen hela vägen hem. Han sov mest i mitt eller mammas knä. Vi stannade och åt lite på vägen hem också. Sen kisspaus i Mjölby tror jag det var. Sen var det raka spåret hem. Vi var hemma vid 8 taget.

Ja det var våran lilla resa. Skrev inte med allt som vi garva så åt, för då skulle det bli ett inlägg med bara det. Vi hade mkt kul åt det dom prata om på radion om också. Och granarna var roliga hela vägen hem också, haha.

Idag vaknade lilla Torstis kl 05:30 och ville leka. Fredrik fick ta jobbet till kl 7 då jag tog det passet. Var väldigt seg att gå upp så pass tidigt men det gick bra ändå. Lär få gå upp vid den tiden im igen eftersom mamma och Fredrik åker till jobbet. Sen im kmr mormor och hälsar på. Sen ska jag till tandläkaren också. USCH, hatar tandläkare. Eller jag hatar inte dom, utan det dom gör. Tkr det är obehagligt. Men det är bra att få det överstökat. Lär nog vara så trött im så jag kanske somnar där i stolen, haha. Skulle inte tro det med min tandläkarskräck.

Får se hur mkt jag skriver im. Hinner kanske lite på kvällen :)

Puss och kram / Anna



Kommentarer
Postat av: Anna

Ojoj, vilken resa! :D din familj är så rolig, haha!

2007-06-29 @ 12:39:35
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0