Kattunge !

På onsdag får vi en till familjemedlem. Vi ska köpa en kattunge :) Vi har ju redan en katt sen tidigare, så vi hoppas att allt ska gå bra. Det blir en Maine Coon katt. För er som inte vet vad det är för ras så kan jag bara säga en sak, dom är hur grymma som helst. Dom kan bli upp mot 80-90 cm långa. Tänk er, nästan en meter katt. Vanligtvis väger dom rätt mkt också. Kattungens pappa som vi ska köpa väger 10 kg. Vår lilla Torsten som han ska heta, väger redan 2.3 kg och han är bara 12 veckor. Jag vet, namnet är inte det vackraste, men jag kan ju försvara mig med och säga att det var inte mitt förslag. Jag gav mig bara. Jag ville att han skulle heta Ozzy, men mamma vägra. Kan förstå lite varför. Men ibland får man sluta tänka på folk som heter det och bara tänka på namnet, men mamma vill inte så jag fick ge mig.


image72
Smulan är katten till vänster och Torsten till höger. Mina gullegrisar helt klart. Världens sötaste katter i mina ögon. Ni är mattes hjärtegull <3

Kommentarer
Postat av: Linda

Han är sååå söt, fast jag gillar smulan med :) Håller med dig om namnet.. han kommer påminna mig om Torsten Flink.. Haha
Kram Kram

2007-06-25 @ 20:37:15
URL: http://bebiswilma.blogg.se/
Postat av: Ellen

Vet, så himla söta katter asså. Pusss
Ses nog i Borås, då gäller det!!
Älskar dig

2007-06-25 @ 20:41:53
URL: http://ellbri91.bloggspace.se
Postat av: Anna

Han borde heta Muffins :D hahha ! Ozzy är faktiskt också sött, om man tänker efter.. (a)

2007-06-25 @ 20:52:43
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Emma

Anna, är avis på dig;P hihi världens sötaste katter alltså;P
HAHA, ja håller ma Anna,Muffins;p hihh,skoja.
ha de de bra många krammmmar:)Torsten är allt ett fint namn oxå < 3

2007-06-25 @ 22:05:14
Postat av: Mamma & Fredrik

"Tårsten" INTE "Torsten" om jag får be(han kommer ju från Skåne..)... ;-)

2007-06-25 @ 22:36:34

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0