Näst sista skoldagen !

Skåpstädning och picknick var det som stod på schemat idag. Snacka sorligt och städa ur sitt skåp. Har inte längre ett skåp på skolan jag gått på i tre år nu. Det är redan jobbigt det här ju. Hur ska det bli på onsdag?!

Idag skulle vi bestämma vad resten av våra pengar i klasskassan skulle gå till. Vi hade två alternativ dela ut pengarna eller ge bort till rädda barnen eller cancerfonden. Vi röstade och först blev det 11/11. Men alla röstade inte då eftersom vi är 27 st i klassen och Iza och Pontus var inte där så vi kollade med dom vad dom ville. Vad tror ni dom valde då? Jag är så sur. Dela ut pengarna. Vi får  ungefär 100 kr  var, vad hade dom tänkt och göra med dom?! Varför inte ge bort pengarna till nått viktigare än att se till att vi får en tidigare död med cigg? Alltså jag är så sur ! Hur många barn skulle inte kunna få tak över huvudet och kanske en dag få vara mätta i magen för dom pengarna vi skulle gett? Hur ego får man egentligen va?!

Vid 17:30 ska klassen samlas för att gå ut och äta tsm. Ska bli riktigt kul :) Men jag har lite beslutsångest. Ska man byta om till nått finare nu eller kan man ha på sig det man hade i skolan? Ska kolla med några andra hur dom ska göra. Det känns lite tråkigt att ha på sig samma kläder som i skolan, men känner jag klassen rätt är det nog inte många som bytt om. Vi får se hur det blir :)

Im är det fotbollsturnering på skolan. Jag ska inte spela men måste dit för att titta på. Vi hade det förra året också. Var inte med då heller. Tkr inte om fotboll. Kan ha med och göra att jag inte alls är bra på det. Har aldrig varit bra på det. Blir antagligen så att jag sitter där och solar im. Får se hur länge jag kan göra det innan jag har bränt upp mig eller fått värmeutslag. Vi får hoppas på det bästa :D

Puss och kram / Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Hoppas you're having a great time på middagen, sweetie :) [v]

2007-06-11 @ 17:34:28
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Linda

Du kan säkert ha samma kläder.. du har ju alltid så fina kläder

2007-06-11 @ 22:17:09

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0