Fredag, 25 maj

Heej alla där ute !

Är sjuk idag :(  Inte ett dugg kul. Allt började i skolan igår. Fick helt plötsligt jätteont i halsen. Men det struntade ju jag i såklart. Ont i halsen kan väll vem som helst få bara sådär tänkte jag. Jag kanske bara hade använt rösten lite fel eller nått. Jag sjunger ju typ hela tiden sen hade vi ju tränat mkt på teatern och sånt också så det var nog bara nått sånt. Sen på NO:n hade jag ingen ork alls och började bli irriterad på typ allt. Kunde inte jobba eller nått. Så började det där gnälliga i mig. Så som jag alltid blir när jag blir sjuk. Mathilda var så söt, hon gjorde en säng till mig så jag skulle kunna vila. Tre stolar och två böcker, en Fysik och en Biologi bok, som kudde. Tack Mathilda <3 Men tyvärr hjälpte inte det för när jag kom hem kom huvudvärken och jag frös så jag skaka. Halsen blev bara värre och värre. Tillslut hade jag så ont i halsen så jag fick ont i öronen också. Sen kom den roliga febern också. Lyckades somna en liten stund efter ett tag och när jag vaknade igen så mådde jag jätteilla. Så kunde jag inte ropa på mamma för hon hörde inte så  tillslut tog jag mobilen och ringde till hemtelefonen. Febern verkade bara stiga så jag fick ta mer tabletter och tillslut så fick vi nog ner den lite för jag började känna mig lite bättre. Hade inte alls lika ont i kroppen och så. När febern var som högst var jag nog uppe över 40 grader. Har aldrig haft så hög feber och vill andra mer göra om det.

Sov nästan hela natten. Vaknade någon gång vid halv 12 för att jag hade öppet fönster och min dörr till rummet var öppen och så blev det korsdrag eller nått så dörren smällde igen. Sen vaknade jag inte förän vid 5 då mamma ville att jag skulle ta en alvedon för att hålla febern på en bra nivå. Det märktes då att jag inte var alls med på banan. Hade jättesvårt för att bara göra en så enkel sak som att svälja. Hade ut lite i sängen då också. Men det var inte så mkt så det torkade snabbt.

Nu är kl snart 12 och jag kan nog inte sova så mkt mer än jag gjort. Har sovit nästan hela tiden från 5 till 11. Har lyckats få i mig två mackor också. Ska titta lite på tv men får ha så högt ljud på för jag har lock för öronen så jag hör knappt nått. Om jag blir riktigt på benen senare så kanske jag t.o.m. kan gå upp och ta ett bad.

Ett sista tack också till min kära bror som fixat en massa saker till mig idag och till mamma som också hjälper mig nu när jag är sjuk. Idag har Johan fixat så jag kan kolla på tv (min tv är sönder så han tog in sin tv hit). Sen har han hjälpt till så jag kan sitta här vid datron en stund. Har datorn så nära sängen som det bara går. Det var även han som gjorde mackorna till mig förut. Mamma som sprang upp och ner för trappen igår och gjorde saker som hämta hink, nått att dricka, alla tabletter, blöt och kall handduk och öppna och stängde fönstret ett antal ggr.

Nu måste jag lägga mig ner ett tag känner jag. Får bli tv ett tag till. Men det går verkligen inga bra program så här dags. Det roligaste man kan se på är typ "lycko chansen". Johan är inte hemma just nu så jag kan inte ropa på honom att hämta nån bra film heller. 

Till sist måste jag bara säga att jag saknar alla er ! Ni anar inte hur mkt alltså ! Missar klassen roliga idag också :( Vi skulle spela lasergame och nu ligger jag här hemma och kmr knappt ur sängen. Jag och min tajming alltså. 
Anna och Sofia, tack för att ni bryr er så om mig. Ska bli frisk så snart jag kan så jag kan komma hit och prata med er som vanligt.. Ta hand om er nu ! <3

Och för er som skrivit kommentarer till mig, jag lovar att svara på dom också när jag blivit frisk. Har tvyärr ingen ork till det nu.

PUSS OCH KRAM ! / Anna

Kommentarer
Postat av: Jörgen

Hejsan! :-)
Snart ska vi göra en INTERNET SPECIAL på TheGuide, där vi kommer att bedömma en massa olika sidor på nätet.
Till det behöver vi DINA TIPS på Siter, både bra och dåliga!
Hoppa in på vår sida och lämna dina tips!
Thanks!

2007-05-25 @ 12:30:59
URL: http://www.TheGuide.nu
Postat av: Anna

Svar: Anna, du är bara för bäst [v] Saknar dig sååå mycket! :(

2007-05-25 @ 13:48:47
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Ellen

Heej, Anna guud vad tråkit att du är sjuk. Det är inte alls kul. Vet ungefär hur det känns. Så det var därför du inte var inne igår. Jag väntade på dig, krya på dig!
Tack, för att du var så gullig i Shirleys gästbok. Pusss

2007-05-25 @ 14:19:40
URL: http://ellbri91.bloggspace.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0