Lördag, 26 maj (kväll)

Heej !

Mamma och jag har haft skit kul idag :D Vi har haft vattenkrig, målarkrig, bara skrattat allmänt åt ingenting och massa sånt kul. Men vi har fått rätt mkt gjort också. Först tvättade vi hela förrådet utanpå. Så fick det torka och så började vi måla. Det var riktigt kul :) Grannarna gick förbi och gav små kommentarer ibland också, haha. Mamma och jag hade väldigt kul åt det. T.ex. när vi stod och tvätta förrådet kom våra grannar mittemot och frågade om man kunde hyra oss. Mamma sa att det gick utmärkt men vi var riktigt dyra så du har nog inte råd. Sen kom Fredrik till oss och mamma berättade om att grannen hade frågat om man kunde hyra oss och Fredrik frågade om grannen menade till att tvätta huset eller vad han hade menat. Mamma och jag började skratta och sa att det hoppades vi för nått annat skulle vi ju verkligen inte gå med på. Då snackar vi dyra pengar.

Hela dagen har mamma kallat mig för posh, haha. Jag hade på mig mina solglasögon som inte är i minsta laget direkt, haha. Så när vi höll på och tvätta huset så hade vi på oss gummihanskar för att vi hade nått frätande medel eller nått som i tvätta med som inte var så bra att få på händer och annat. Så hade jag av någon anledning bara tagit av mig en och skulle nu få på mig den igen. Då ville jag inte ta tag med den andra handen som jag redan hade på mig handsken på för att inte få på mig sånt där medel. Så jag försökte så gott det gick att få mig den med en hand. Det var då mamma frågade vem jag vinkade åt. Jag började bara skratta och mamma sa till Fredrik att nu vinkar posh till folket. Så vinkade dom tillbaka till mig, haha. Alltså mamma och jag har varit väldigt flamsiga hela dagen, haha. Jag var nog värst (a)

När vi stod och målade långsidan ut mot vägen så fick vi publik av två mammor på gården som låtsades att dom kollade på deras barn när dom lekte i lekparken. Mamma och jag hade jättekul åt det och larva oss lite extra när vi visste att dom kollade. Sen började ett av barnen att ropa på sin mamma att hon skulle komma och kolla på en sak. Då skriker mamman tillbaka att hon kan inte komma för hon måste vattna blommorna, haha. Dagens sämsta ursäkt alltså, haha. Hon hade stått och tittat på oss i typ 45 minuter och så kunde hon inte komma på någon bättre anledning att inte behöva gå till sin unge och titta än att hon skulle vattna blommorna. Gud vad jag skratta. Så mammas kommentar: "Oj, det är hårt arbete pågång". HAHAHAHA <3

Efter mat och allt har mamma och jag suttit här vid datorn och haft jättekul. Letat efter lite bra låtar och lyssna på. Johan kom och frågade om vi hade blivit bästa kompisar eller nått. Vi satt och småbråka hela tiden och bara skratta åt varandra. Gud, såhär kul har jag inte haft på länge. 3 veckor sen faktiskt. Då när vi var tsm och titta på Shirley <3 Det var också väldigt kul. Jag röstar för mamma-dotter dagar !

En helt underbar dag och jag mår så mkt bättre idag. Sjukan är som bortblåst. Har fortfarande ont i halsen men det gör inte så mkt. Jag struntar helt enkelt i det. Har sjungit och varit glad hela dagen.

Im ska vi iväg och kolla på fotboll vid 11 och sen är det dags att måla på förrådet en gång till med det gråa och sen är det knutar och sånt som ska bli vita. Hel dag med mera måla.

Sen är jag stolt över att berätta att jag bara har en uppsats i NO och en svenska uppgift kvar att göra :D Gjorde klart SO uppsatsen igår :D Är man bäst eller?! Im är det dags att ta tag i svenska uppgiften då eftersom den måste vara inne på onsdag. NO:n ska inte vara inne fören på torsdag så den får vänta nu.

Sitter vid mammas dator och hon vill sova nu så det är dags för mig att gå upp till mitt där uppe. Kmr nog inte sova än för mina låtsasbröder sitter och tittar på film utanför mitt rum så jag somnar nog iaf inte. Men är det ingen rolig inne på msn eller så så blir det nog sängen ändå ;)

Hur har din dag varit? :)

Puss och kram / Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Det låter som en alldeles underbar dag! Jag har hela tiden sagt att din mamma är så rolig, hah! :) Saknar dig!

2007-05-27 @ 09:42:40
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0