Lördag, 5 maj - Söndag, 6 maj

Heej !

Ni ska bara veta hur otroligt glad jag är just nu. Det går inte att beskriva alltså.
Ska berätta så mkt som möjligt om igår för er, så varning, det här inlägget kan bli VÄLDIGT långt.

Lördagen började med att jag gick upp vid halv 9 för att duscha. Jag fixade inte till mig så jättemkt
för att kunna göra mig finare sen på kvällen. Packade det sista och satt i bilen för avfärd 10:15. Som alltid senare än vad vi hade sagt. Men den här gången var det inte jag som inte var klar. Vi hade med oss vår GPS och hade slagit in hotellets adress och så satte bilfärden igång. När vi kom upp på motorvägen så började helt plötsligt den och pipa jättehögt och både mamma och jag
tittade på den för att se vad det där betyda. Det visade sig att den pep för att mamma körde för fort, haha. Mellan Örebro och Arboga hade den pipit sådär typ 10-15 ggr. Mamma ba: JA JA JA, om du sköter ditt så sköter jag mitt ska du se, till GPS:en, haha. När vi närmade oss Stockholm där vi skulle bo så började GPS:en att bli väldigt otydlig med vart vi skulle köra så vi körde fel. Och om ni någonsin har missat en avfart på en motorvägi närheten av Stockholm vet ni att det verkligen inte är så bara att vända och åka tillbaka. Men mamma kom på att vi kunde åka in till Stockholm och parkera där vi hade vår lägenhet förut, så det gjorde vi.

Dagen gick åt till att gå på stan och shoppa. Eller shoppa kanske var att ta i, vi köpte en bikini till mig och en t-shirt till mamma. Så det blev inte så värst mkt shopping. Sen åkte vi och leta rätt på hotellet. Det var inte helt lätt att hitta. Mitt inne i ett bostadsområde, haha. Mamma och jag tvivla på att GPS:en visste vart vi skulle där ett tag, men vi hittade det iaf. Inne på rummet slog vi på tv:n och titta en stund för kl var inte mer än 4. Jag hade börjat få lite ont i huvet fast jag tyckte jag hade druckit riktigt mkt under hela dagen.
Men jag tog iaf en tablett för säkerhetens skull. Sen var det dags att locka hår och fixa och dona. Jag tror jag började bli riktigt nervös redan då för jag lyckades spruta parfym rakt i ögat. USCH vad ont det gjorde.

Vid halv 6 taget tog vi bilen och åkte ner till Axa sport center där allt skulle hända. Vi var nog inne där vid halv 7 taget efter långa kön på parkeringen till automaten. Väl där inne lämna jag in min jacka i garderoben som jag ungefär 20 minuter senare hämta igen för jag höll på och frysa ihjäl. Vi hittade våra platser och satte oss där och vänta. Köpte lite godis och dricka. Konserten blv försenad med 10 minuter för att folk inte kom i tid och satte sig på plats. Blir så sur på sånt. Fint folk kmr sent, jo tjena. Så jag som kom super tidigt, är jag en dålig människa eller?

Shirley sjöng 2 låtar, "A tousand miles" , såå otroligt fin speciellt när hon sjunger den, och "Baby love" ihop med Nanne. Alltså vilket drag det blev. Dom sjunger den as bra ihop. Verkligen <3 Resten av konserten var rätt så långtråkig. Kom lite roliga tillfällen men inte speciellt många. Det var lite för mkt av det mesta så man tröttna rätt snabbt. Sen när dom hade fått sina blommer och det på slutet så gick jag neråt för att ställa mig vid scenen och visa att jag var där och självklart ville prata med henne. Men Shirley tog inte den väg jag hade tänkt mig så hon missade mig. Eller kanske mer jag som missade henne, men iaf. Men är man liten, snäll och söt får man ofta sin vilja igenom. Jag fick hjälp av en ljudtekniker att få tag i Shirley. Tusen tack till dig. Vet tyvärr inte vad du heter. Han hjälpte oss in backstaight och där tog en tjej hand om oss och berättade att Shirley bara skulle byta om sen skulle hon komma. Tyckte det tog jättelång tid men det var säkert bara 10-15 minuter eller nått. Kändes verkligen som en evighet. 
Ett tag tvivlade jag på att hon verkligen skulle komma ut. Att dom bara ljög för mig. Men sen tillslut såg jag henne komma där långt borta. Men självklart så skulle någon stoppa henne och ville ha autograf på vägen. Snäll som hon är stannade hon såklart och skrev. Det tog ju inte mer än någon minut.. Sen började hon gå igen och fick syn på mig. Då började hon springa. När hon kom fram till mig fick jag en stor kram och hon sa att hon förstod att det var jag som ville träffa henne. Hon var så fin, och det berättade jag för henne. Men det hon hade på sig då tyckte hon det var gammalt, men det var verkligen jättefint det med. Vart hittar människan allt? Så stod vi och pratade om kläderna hon hade haft på sig på scenen och så. Så frågade hon om jag hade tyckt att konserten varit bra. Först sa jag att den var bra och hon frågade då om jag inte tyckte den var långtråkig och då erkände jag att det var den.. 
Det är som att hon kan läsa mina tankar ibland. Hon sa iaf att hon förstod att jag skulle tycka det och att folk brukar säga det. Det enda bra på hela konserten var ju liksom artisterna man kände igen som Shirley, Nanne och Jill. Vi stod och prata om allt möjligt. Bl.a. frågade hon mig om jag var pollen allergisk för jag var lite röd i ögonen och snorig. Det var inte förän då jag kom på tanken att jag kanske var pollen allergisk. Jag trodde jag bara fått tillbaka min envisa förkylning. Vad det än är så går det ju iaf över snart. Vi tog lite kort också. Mamma tog kort under hela tiden nästan när jag och Shirley stod och prata. Eller i början iaf. Shirley verkade ha en hel del och prata om, haha. Vi pratade om när vi skulle ses nästa gång och massa sånt också. Hon berättade lite om vad hon höll på med just nu och att hon var nere rätt mkt i malmö. Alltså Shirley, du är för härlig. Tror inte du håller på och bli skånsk men du kan helt klart deras dialekt, haha. Vet inte hur länge vi stod där och pratade men länge var det iaf. Mkt längre än jag hade räknat med. Men det var ju såklart bara kul. Alltid lika kul och bli förvånad över en sånn sak. Blev otroligt rörd av en sak vi pratade om. Jag vill inte nämna här vad vi pratade om, men det fick mina ögon nära tårar iaf. Så skönt och veta vad du tkr om det Shirley. Har funderat på det hur länge som helst och det kändes skönt att änligen få veta. Du är så underbar alltså. Vi hade väldigt svårt att säga hej då. Tillslut sa jag åt henne att det nog var bäst att hon gick så inte Jill blev sur på henne. Dom skulle nämligen åka tsm hem och Jill verkade ha lite bråttom. Eller så ville hon bara komma hem. 

image47
Shirley och jag. Shirley, du är världens bästa. Finns ingen som du. DU ÄR ALLT <3

Mamma och jag satt i bilen för att åka till hotellet vid 23:45. Dagen kunde inte ha blivit bättre. I sånna fall lite mindre långtråkig konsert, men jag fick iaf träffa min älskade Shirley Natasja Clamp. <3 Tack ännu en gång för allt igår Shirley. Tror vi aldrig kramats så mkt som igår, haha <3

Idag söndag då så vaknade jag kl 8. Jag vet inte varför, men jag vaknar alltid tidigt om jag inte sover i min egen säng. Tv:n hade visst varit på hela natten så jag låg och titta lite. Sen gick jag och mamma upp och åt frukost. Helt okej frukost tkr jag. Men mackorna var inte goda alltså. Helt sega. Så det blev två tuggor macka, yoghurt med torkade bananer och russin, ett halvt ägg och ett glas jucie. Det fick duga helt enkelt. Mkt mer än jag brukar äta. Sen vid 9:02 satt jag och mamma i bilen påväg hem. Vi var hemma vid ungefär 10:50.. Riktigt skönt. Då laddade jag in alla bilder jag hade tagit på Shirley igår och titta på dom. Några blev riktigt bra.
Sen loggade jag in på msn och alla ville veta hur jag hade haft det. Dom ville jag skulle berätta ALLT. Stackarna visste ju inte hur mkt ALLT var, haha. Ändå försökte jag att inte ta allt i detalj så dom slapp höra så mkt.

Dagen kmr nog inte bli mkt mer spännande än såhär. Är jättetrött efter går dagen. Men så himla glad så jag vet inte hur jag någonsin ska kunna förklara. Finns helt enkelt inte tillräckligt mkt ord som beskriver det. Shirley, du fick mitt hjärta att göra dubbelvolter igår. Säkert 200 ggr om. Du får mig lycklig älskling <3

Vilken underbar helg. Tionde gången jag träffar Shirley och jag hade aldrig kunnat drömma om att det skulle bli så bra. Har inte ens kunnat drömma om att det någonsin skulle bli en tionde gång. Jag är verkligen överlycklig <3

Puss och kram / Anna
 

 

Kommentarer
Postat av: Sofie

du verkar ha haft kul! jag vet hur det känns när man träffat sin förebild, underbart (L) :)

2007-05-06 @ 18:17:07
URL: http://s0fies.blogg.se
Postat av: Anna

Åh, Anna [v] Jag är så glad för din skull!

2007-05-06 @ 22:02:52
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Elisa

Åh, va kul det lät att träffa Shirley:)

2007-05-30 @ 14:40:13

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0