Onsdag, 9 maj - Torsdag, 10 maj

Heej !

Onsdag: Dag i skogen väntade. 5,2 km lät ju inte så jobbigt. 5 km brukar jag ju springa när jag kör spåret. Men kan säga att det var inte så bara. Det var inte direkt en rak och fin stig man skulle gå på. Mkt klättrande upp och ner. Mest upp. Typ bara upp, en gång ner. Så brant att man fick hålla i sig i ett rep. Skit läskigt, särskilt när man är så höjdrädd som jag är. Riktigt hemskt. Men man har ju sånna underbara vänner. Jag hade iaf jättekul i skogen. Tror alla hade det rätt kul. Eller självklart var det ju en viss herre som inte tyckte det var kul, men säg nått han tkr är kul förutom att sitta och lata sig framför datorn med en chipspåse. Han är helt otroligt tråkig så det är inte sant. Vilket liv liskom. Jag som säger att jag har ett tråkigt liv. Vad är inte hans då liksom, dö trist. På bussen hem var jag lite lätt stressad. Skulle ju til genrepet innan konserten om en timme och jag skulle hinna duscha och fixa. Men jag hade sagt att jag skulle komma sent. Kom bara 10 minuter sent, missade uppvärminingen. Men det var lungt. Vi körde igenom allt och fick rätt mkt tid över. Då satt jag, Sofie och Johanna och prata om massa roligt, haha. Ni är så tokiga tjejer. Synd att jag kanske aldrig mer kmr få skratta med er. Bara tanken får ju tårarna att rinna längs kinden, *snyft*. Själva konserten gick bra. Kunde inte blivit bättre med de förutsättningar vi hade. Jo jag skulle nog kunnat gjort lite bättre ifrån mig om jag inte hade varit så nervös. Men det fick duga, lät ju inte förjävligt iaf.
Somnade rätt så snabbt sen på kvällen. Var helt slut efter skogsvandringen. Frös rätt mkt också så det var skönt att krypa ner i sängen.

Torsdag: Vaknade med en förkylning som hette duga. Mamma tror jag är allergisk mot pollen också så det är dubbelt upp snorigt här alltså. Så himla jobbigt. Är trött hela tiden. Så har man jättemkt plugg också som inte gör saken bättre. Kan man inte gå och lägga sig och dö bara för en stund? Det skulle behövas just nu alltså. Gå i ide lite liksom. Gud vilken dröm. Sen vakna och inte ha någe plugg eller nått kvar. Allt är bara fixat av sig själv med högsta betyg. Bara balen och skolavslutningen kvar sen ett långt och superbra sommarlov framför sig. Visst låter det bra? Skulle lungt göra det mesta för att få det så. Typ vad som helst. Men jag måste vakna upp till juni iaf. Då börjar allt det där roliga man inte vill missa. Balen, studenten, skolavslutningen och såklart SOMMARLOVET !

Skolan idag var som vanligt, tråkig tråkig tråkig. Sen var jag ju så snorig och trött så det gjorde ju skolan bara ännu mer tråkig och jobbig. Hade ingen lust alls att gå till skolan i morse. Kmr ännu mindre vilja det im när jag vet att ett spanska prov ligger och väntar där i skolan. Jag har verkligen inte orkat plugga på glosorna. Kan några st redan de vet jag och den där gramatiken sitter stenhårt. Hablo, he hablado, estoy hablando.. YES, den sitter. För er som inte har spanska så betyder hablo: jag pratar, he hablado: jag har pratat och estoy hablando: jag håller på att prata. Visst är det kul med gramatik? NOT ! Men just spanskan verkar jag ha rätt lätt för. Var inte så svårt faktiskt. Engelskans är lite svårare men inte så mkt. Svenskans är krånglig ibland. Jag och invandrarna kan bilda klubb alltså. Vi kan nog lika mkt när dom kmr hit. Alltså jag menar inget illa när jag säger sådär, har inget emot invandrare alls. Vill bara säga att jag som svensk inte heller är speciellt bra på svenska. Det är verkligen ett svårt språk. Ändå kan man prata det flytande. Mkt konstigt alltså.

Nej nu ska jag nog sova snart för jag är lika trött idag som igår. Hatar allt pollen. Någon som hänger med ut med dammsugare och dammsuger upp allt så vi slipper det här? Är så trött på det och så länge har det inte hållt på än. Mamma säger att det är över om några veckor. Men jag vill verkligen inte vänta så länge. Det kan gärna sluta im för min del. Det är helt okej. Mer än helt okej. Någon som är med mig?!

Puss och kram / Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, jag kan följa med dig ut och dammsuga, som vi gjorde med allt regn (?) den där dagen.. (a) [v]

2007-05-11 @ 07:29:26
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0