Tisdag, 22 maj

Heej !

Ännu en tisdag. Försov mig lite halvt i morse. Eller jag tänkte gå upp vid 7:30 men kom inte upp förän 7:45 då hag slängde mig i duschen. Men jag är så snabb på att duscha så jag var redan klart med kläder och allt på kl 7:55. Fredrik skulle jobba lite hemma innan han åkte till jobbet så jag fick inte stressa i ensamhet direkt. "När börjar du?" "Vad gör du?" "Har inte du bråttom nu?".. BINGO! Varför tror han att jag stressa liksom? Killar och hjärnor alltså. Dom passar inte ihop. Det är som hund och katt.  I vissa fall funkar det men endel inte alls. Det är på pricken så som det är med killar och hjärnor.

Jag kan ju inte klaga på att skoldagarna är jobbiga nu för tiden alltså. Kan ju berätta lite om dagen idag så förstår ni.

SO Fortsatte med artikeln om I- och U-länder.
Spanska Fick tillbaka prov, fick 2 poäng från VG! SURT ! Sen översatte vi lite mening tsm.
Matte Gjorde Sodoko (eller hur det stavas, jag är inte kines) Sen fick vi reda på nationella proven.
LUNCH !
Syslöjd
Sydde klart en ficka till en klänning jag håller på och syr till Svea, snart 1 år :)
Svenska Tränade till teatern vi ska spela upp nästa onsdag.
KÖR  Dagens höjdpunkt :D <3
Engelska (15 minuter) Gick runt och titta lite bara. Skulle egentligen tränat mer på teatern men orka.

Jaa visst låter det extremt jobbigt? haha. Syslöjden var väldigt rolig. Eller inte när min symaskin krångla men sen när 9F kom in och sjöng. Haha, dom är för härliga. Typ alla kmr från min förra skola så man känner ju hela gänget. Haha, dom hade gjort en egen översättning till "It most have been love". Inte riktigt likadan som Shirleys kan man väll lungt säga, haha. Jag föredrar henne, haha. Ska se om jag kmr ihåg deras:

Lägg dig viskning på min kudde
Lämna vinter på marken
Jag vaknar ensam
Och möts av tystnad
I mitt sovrum och överallt
Rör mig nu
Jag blundar hårt
Och drömmer mig bort

Det måste vart kärlek
men det är över nu
det måste vart bra
men jag tappade bort det
Det måste vart kärlek
men det är över nu


Sen kmr jag inte ihåg nått mer. Tror dom inte hade kommit på så mkt. Det var nått sånt där dom sjöng iaf. Typ översatt rakt över, haha.Som sagt, föredrar Shirleys ;)  

Efter kören satt vi och lyssna på Anna, Emelie och Lovisa. Först sjöng Anna och Emelie och Lovisa spelade gitarr. Jag säger bara, himla musikaliska underbarn alltså. Men det skulle bli bättre än så. Sen sjöng bara Anna och Emelie spelade bas och Lovisa gick över till elgitarr. Alltså shit, vad ska man säga? WOW ! Då trodde man verkligen inte det kunde bli bättre, men jo alltid när det gäller dom verkar det som, haha. Anna satte sig vid trummorna och så bara rocka dom loss. Jäklar vilken koll dom har på armar och ben alltså. Helt otroligt. SKIT BRA!  Vi skolkade lite från engelskan. Men vi skulle ju bara öva på den där teatern och det är inte ens kul längre. Vi hade ju tränat på svenskan innan också och då slutade mina grupper att träna för att vi hade inget mer att träna på liksom. Så var det en till lektion att träna på. Så då gjorde vi mer nytta som publik (a)

Teatern vi ska köra är typ några scener ur Hamlet. Vi har fått översätta den svenska till engelska så allt körs på engelska. Det finns ju ett manus på engelska också, men det är ett så gammaldags språk så man fattar typ inte vad man säger om man tar det manuset liksom. Vi har gjort en lite mer modern Hamlet. Det är verkligen skit kul. Jag ska spela Hamlets pappa (kungen) i min första scen och i den andra ska jag spela Hamlets mamma (drottningen). Haha, jag har scenen precis innan kungen dör och spela kung och sen när han dör lämnar jag över till Albin. Han får dö, haha. Sen blir jag drottning och då är det sista scenen så alla i den scenen ska dö utom en, haha. Jag dör först ;) Damerna först eller vad, haha. Det gäller visst där också, haha.

Just nu sitter jag och väntar på att mamma ska komma hem så jag kan renskriva lite på hennes dator. Hon måste skriva i lösenordet (a) Fredrik håller på och klättrar utanför mitt fönster i en massa ställningar och håller på med bräderna precis utanför mitt rum. Alltså jag kan knappt höra vad jag tänker.. Så sitter jag och sjunger, då bankar han på lite extra. Undrar vad det ska betyda, haha.

Puss och kram / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0