En vintrig måndag

Sov inge bra alls i natt. Kunde inte somna. Sen när jag väl kände att jag var på väg att somna, då sätter plogbilen igång och ploga precis utanför fönstret. Klockan var ändå halv 1. Vad ska dom ut och göra då? Jag blir tokig. Varje gång den skulle backa pep det ju. Bara det att dom var ute och ploga just utanför mitt fönster gjorde mig galen. Sen det eviga pipande gjorde ju inte saken bättre. När det sen tillslut var klar så jag ju jag så uppe i varv av irritation så då kunde jag ju ändå inte somna. Tillslut lyckades jag ju iaf.

Praktiken idag var lite små jobbig. Jag var trött och hade ingen lust och gå dit egentligen. Gick iaf dit för jag mådde ju inte dåligt på samma sätt som jag gjorde förra veckan. Nu var jag ju mest trött och lite hostig. Vi gjorde väl inte så mkt ut över det vanliga. Dom höll på med sitt arbetsmaterial "livsviktigt" och börjde med olika slags känslor idag. Första känslan var arg. Dom fick måla en bild på någon gång dom blev riktigt arga sen skulle dom berätta det för en av oss lärare (jag räknades som lärare så vi var två) så skulle vi skriva ner det brevid deras bild. Så mkt skrivande blev det, haha. Sen på fritids så gick vi alla ut och åkte pulka. Svin kallt var det men har den först snön falligt så har den. Det är bara ut och se glad ut, haha. Byggde även en snögubbe. Vinterns första för min del. Inte för att den fick stå kvar så länge men.

Puss och kram / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0