Händelserika veckor !

Just nu händer allt på samma gång och jag har fått inse att jag kan inte skriva med allt i bloggen. Så nu har jag bestämt mig för att ni som är intresserade om hur höstlovet med Sofia och helgen med Shirley Clamp var, ni får fråga mig om det. Så berättar jag såklart. Jag hinner verkligen inte skriva ner det här. Så är ni intresserade, hör av er :)

Jag trodde den här veckan skulle vara lugn och skön, men så fel man kan ha. Men idag var det nog den värsa dagen hittills. Det är ju en dag imorgon också, tyvärr.

Vår klass har sen vi började gymnasiet varit stökig och vild. Det har blivit bättre, men ibland blir det ändå kaos. Verkligen kaos. Idag kan man nog lungt säga att vi hade ett tredje världskrig i klassrummet. Och allt började med att en kille i klassen inte ville vara med och leka på lektionen. Visst är det otroligt hur en så liten grej kan bli till nått så stort? Jag blev otroligt irriterad och arg. Jag har dessutom väldigt lätt för att säga vad jag tycker och tänker. Det är både positivt och negativt, men just idag slutade det med positivt iaf. Tur det annars vet jag inte hur dagen hade slutat. Nu vet jag det och det slutade med att halva klassen gick ifrån lektionen och gick hem och andra hälften satt och skällde ut vår lärare så hon tillslut fattade att det faktiskt är till stor del hennes fel att klassen är som den är. Hon undervisar i hur barn och ungdomar fungerar men ändå kan hon inte göra rätt. Det är riktigt sjukt. När t.o.m. vi som elever förstår bättre vad som behövs göras, då är det nått som är fel. Jag vet inte om jag direkt längtar till morgondagens "få ihop klassen" övning som hon envist skulle genomföra trots allt idag. Det blir antaligen ett fjärde världskrig imorgon alltså.

Nästa vecka börjar praktiken, eller som vi i skolan säger APU.Jag vet inte riktigt vad det står för men det är något åt Arbetsplatsundervisning, eller nått sånt. Den håller på i fem veckor, alltså enda fram till jullovet. Jag ska vara i en så kallad F1:a. Dom blandar alltså förskoleklassen med 1:an. Så barnen är alltså 6-7 år. Är lite nervös men det är man ju alltid innan man har kommit dit och börjat. Allt ska nog gå jättebra :) Har insett hur mkt jag har att göra i läxväg även under praktiken. Har räknat och insett att det är 12 uppgifter. Det är många väldigt lätta uppgifter, men även dom tar ju upp tid. Men det ska nog gå bra. Har ju jullov sen så då kan jag få slappa.

Imorgon är det dags för match igen. Hemma match mot Nora. Jag har hört talas om att dom har förbättrats sen vi vann med si sådär 11-0 mot dom. Hoppas verkligen det för det är inge kul och vinna så överlägset. Ska ju vara lite svettigt också, haha. Men inte för spännande. Det klarar inte mitt hjärta igen, haha.

Sen på lördag ska jag upp tidigt igen. Närmare bestämt vid 7 taget. Jag och några tjejer i laget ska vara med och träna flickor födda 98 mellan kl 8 och 9. Det ska också bli kul. Har gjort det en gång förut och det var jättekul samtidigt som man insåg hur otroligt tydlig man måste vara. Minns en grej mkt väl som jag skrattar åt än idag.
Dom skulle ställa upp sig runt målet och få testa på att skjuta lite. Alla ställde upp sig super bra men så kom det en stackare lite sent så jag skulle försöka få in henne. Så jag sa åt tjejen som stod längst ut mot kanten att flytta en liten bit och att dom andra skulle följa efter. Det var inte tydliga instruktioner för en 9:e års grupp. Istället för att då flytta efter som vi som är lite äldre förstår betyder att alla flyttar en liten bit ditåt men att man fortfarande har lite mellanrum ställde sig alla glatt precis brevid den andra tjejen och undra vad för kul dom skulle få göra nu. Tillslut gav jag upp med mina instruktioner och började: "Du står här, och du här. Sen du här". Man lär sig av sina misstag.

Nu har ni fått mkt att läsa. Hoppas ni orkar bara.

Puss och kram / Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Haha, vad roliga småbarn xD det kommer gå bra på praktiken ska du se :) [v]

2007-11-09 @ 13:15:35
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0