Dags för spruta

image132

Nu i veckan ska jag ta den första sprutan av fem inom ett halvår. Det är tre sprutor mot livmodercancer och två för hepatit A eftersom jag i vår ska åka till Thailand. Den spruta jag ska ta nu i veckan är den första för livmodercancer. Men som jag har fattat det så är det inte mot själva livmodercancer man tar för utan för ett virus som kan orsaka livmodercancer. Hur som helst så låter det som något smart vaccinera sig mot.

Jag är redan jättenervös över det hela eftersom min allra största fobi är att ta sprutor. Jag vet faktiskt egentligen inte riktigt vad det är jag är rädd för i det hela, men jag tkr verkligen inte om det. Men jag har bestämt mig för att min rädlsa ska inte få hindra mig nu. Jag måste ju komma över min skräck någon gång och på något sätt. Efter fem sprutor så hoppas jag självklart att jag kommit över det hela, men man vet ju inte. Det var också ett tag sen jag tog spruta sist, men jag minns det som igår. Hemsk tanke men jag hoppas på att jag omedvetet har kommit över den här skräcken, för som sagt så vet jag inte vad det är jag är rädd för. Visst, det är något obehagligt, men det finns ju massor av saker som är obehagligt som man inte är speciellt rädd för. Tänk om man kunde förstå alla sina känslor jämt, vad lätt allt skulle bli då.

Puss och kram / Anna
 

Kommentarer
Postat av: Anonym

det kommer att gå jättebra
du år ju jättemodig
eller hur

2007-10-29 @ 17:26:39

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0