Husdjursmässan

Då var det dags för husdjursmässan i år igen. Tror vi inte har missat det ett enda år. Men det är alltid så kul och åka dit och gå runt och kolla på alla djur. Dom har verkligen alla sorters djur. Allt mellan flygande hundar till kaniner. Vi var mest där för att kolla på katterna och se om vi ska ställa ut Torsten eller inte. När jag såg den där lilla söta katten som dom höll på och bedömde hade jag bestämt mig. Det blir inget med det där. Det är ju hemskt alltså. Om dom ändå var lite försiktiga med dom små liven istället för att rycka och slita i dom så kanske man kunde göra det någon gång. Men det där var ju verkligen inte ett dugg kul. Varken och se på eller vara med om kan jag tänka mig. Usch, stackars katter säger jag bara. Sen burarna som dom får sitta i hela dagen, dom är ju på tok för små.. Alltså jag lider med dom. Det var en av katterna vi gick förbi och kollade på som hade fått spel inne i buren och gjorde allt för att komma ut och verkligen skrek. Så står bara ägarna där brevid och tittar. Jag förstår inte hur man kan göra sånt. Det gjorde verkligen ont att gå därifrån utan att ta ut katten och lugna ner den. Kattutställningar borde vara olagligt. Tkr faktiskt det är lite djurplågeri över det hela.

Ikväll ska mamma och Fredrik ut och äta. Så jag och Johan kommer vara ensamma hemma. Synd att Natalie fortfarande är i England. Annars kunde vi ju haft filmkväll igen. Men jag får väl hitta på något annat kul antar jag. Men vad? Någon som har något roligt förslag?

Bara en vecka kvar tills jag träffar Shirley nu. Bara 4 dagar tills jag träffar Sofia <3 ! Alltså jag längtar och har längtat så himla länge. Allt ska bli så himla kul. Skönt att komma hemifrån ett tag också. Saknar er båda två så otroligt mkt så det finns inte ord som räcker till <3

Puss och kram / Anna

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0