Myskväll med Natalie !

Skolan gick snabbt idag. Snabbare än jag hade trott faktiskt. Men det var ju bara positivt eftersom jag visste att det väntade mkt roligt på eftermiddagen. Vi hade rätt kul i skolan också. På Estetisk verksamhet så började vi med teater idag. Det var verkligen supertråkigt i början men sen när vi fick börja använda fantasin själva blev allt mkt roligare. T.ex. min grupp fick uppgiften att vi skulle spela en familj som skulle åka på semester. Den andra gruppen skulle gissa vad vi gjorde. Vi fick lite tid på oss att förbereda och vår blev verkligen skit bra. Jag spelade mamman i familjen och så hade vi en pappa och tre barn. Vi åkte bil och skulle på semester då. Barnen satt i baksätet och bråka, jag som mamma skällde på dom och försökte underhålla dom med diverse saker och pappa körde. Ibland sa även pappa Tersia "Lyssna på er mamma nu barn". Sen helt plötsligt utan förvaring gör Teresia tvärnitningsljud och vrålar " EN ÄLG!" Det var inget vi hade planerat i vår teater innan så jag hade skit svårt att hålla mig för skratt och försökte så gott jag kunde men det gick tillslut inte. Då fick vi vara framme så jag kunde konscentrera mig på nått annat. Vi hade iaf otroligt kul, haha.

Efter skolan åkte jag och Natalie hem till mig. Vi hade planerat kvällen i minsta ditalj och allt skulle bli så himla kul. Det var ett tag sen Natalie var hemma hos mig så vi började att kolla runt lite i mitt stökiga hus. Mitt rum är en enda stor röra men jag hade försökt att städa lite grann, det värsta liksom, igår kväll. Tur hon är van vid att det är stökigt. Hon har ju tre syskon själv liksom. Inne på mitt rum tittade vi lite på bilderna jag har på min vägg med Shirley Clamp. Hon fassna vid en bild på mig och Shirley. Hon titta jättelänge tills hon tillslut utbrast "Shit vad lika ni är". Jag tkr själv inte att vi är speciellt lika men jag har faktiskt hört det förut. Men det tackar man för. Vem vill inte vara så himla vacker som Shirley är liksom? Den bilden är jag väldigt stolt över förövrigt. Shirley har nämligen signerat den och skrivit "Pöss på dig" på den. Så den ligger lite varmt om hjärtat sådär.

Sen satte vi iaf igång och färga Natalies hår. Hon hade sånn utväxt så det var verkligen dags att färga det igen. Det var första gången jag färgade på någon annan än min mamma. På mamma brukar jag bara göra slingor och det är ju inte så himla svårt liksom. Så jag var lite nervös över det hela, men det blev skit bra verkligen. Hon blev nöjd och jag med såklart. Det är ju det viktiga :)

Vi satte oss för att titta lite på tv och fassna för ett pogram på tv4 fakta. Det går väldigt mkt bra pogram på den kanalen faktiskt. Just idag var det ett pogram om brott och sånt i USA som dom löste. Kommer inte ihåg vad det hette men jag tror det hette "Brottsplats USA" men är inte säkert. Om det är någon som är otroligt intresserad så kan jag kolla upp det. Men tror inte det är någon som tkr det är nått viktigt. Det var iaf jättespännande så jag kunde inte ens gå ifrån och beställa mat åt oss. Så när det var slut så ringde jag och det skulle ta 30-35 minuter så vi kollade på ett till avsnitt innan vi gick iväg för att hämta maten.

Samtidigt som vi åt maten tittade vi på en beck film. Det var första beckfilmen för Natalie medans jag tror jag har sett alla. Natalie gallskrek redan från början och jag skratta åt henne som blev så rädd. Tillslut erbjöd jag henne en kudde, haha. Allt slutade med att jag och Natalie satt tätt tätt ihop och kramphöll en varsin kudde, hahaha. Men filmen var bra. Fast det finns bättre beck filmer måste jag erkänna.
 Sen hade vi planerat att vi skulle sjunga lite sing star. Men våran plan blev lite lätt förstörd. Min tv som jag har just nu för att min riktiga är sönder är så gammal så det funkade inte på den. Man kan inte ens spela tv-spel på den. Så vi var så smarta att vi tänkte att vi kunde ju låna Johans tv som är en likadan som jag har i vanliga fall. Bara ett problem. Johans fjärrkontroll till tv:n var sönder vilket gjorde att vi kunde inte sätta på den kanalen man ska ha för att sjunga sing star så det blev inget med det helt enkelt. Vi satte oss vid msn istället och prata med Anna. Hon hade ju lite och tala om eftersom hon hade haft turen att se Shirley Clamp live idag. Gissa vem som var avundsjuk till tusen?! Jag hade även pratat med henne i telefon tidigare och hon hade berättat lite och så. Men jag hade lite bråttom iväg då eftersom Natalie och jag skulle hämta maten. Skulle bara ringa och kolla hur det var med henne för hon bad mig ringa. Det klart man gör det liksom om någon ber en :)

Nu har iaf Natalie gått hem och jag sitter här och planerar med Sofia inför höstlovet då jag ska åka till henne och hon sen följa med mig hem också för att vi ska se Shirleys två konserten den helgen. Den första i Grängesberg och den andra i Örebro. Nått jag har tjatat hål i huvudet på allt och alla, även er. Men om det är någon som lyckats undvika informationen så kom den här igen. Ska fortsätta prata med Sofia nu få vi får någon ordning på det här. Jag vill ha ordning och reda. Lika bra jag kommer på vad jag ska ha för kläder och frisyr när jag ändå är igång, haha.

Puss och kram / Anna
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Mysig kväll du hade :)
Det var kul att du ringde, du behövde inte, men det var hur kul som helst att höra din röst igen :) [v]

2007-10-13 @ 14:14:24
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0