Smörgåstårta !

Hann inte skriva nått igår så jag sammanfattar lite snabbt vad som hände. I skolan gick allt som det skulle fram till lunch. Efterr lunchen sen blev det lite action. Utrymningsalarmet braka igång och det var bara att rusa ut. Kallt var det men ut skulle vi, utan jackor. Själv hade man ju valt helt fel kläder för utrymning och stå ute i kalla vädret. Jag tkr att det borde finnas en regel på skolan att om utrymningalarmet ska gå igång så ska dom säga till i förväg så man kan sätta på sig kläder iaf. Vore inte det rimligt? haha. Vi stod iaf där ute och blev mer och mer kalla och brandkåren hade så inte ett dugg bråttom. Vi måste nämligen vänta tills dom kommit och sökt igenom hela skolan innan vi får gå in igen. Innan dom ens hade kommit hade vi redan gått igenom listan för vad som kunnat hänt och försökt lista ut vilken som var mest trovärdigt. Brand var det första som kom påtal och det såg faktiskt ut som det brann ett tag, tills vi insåg att det var en lampa som någon glömt att släcka. Tillslut hade vi brist på saker det kunde va så vi började larva oss. Vi har en vattenskada i den korridoren där jag har mitt skåp så jag gav förslaget om en tsunami. Det var faktikst ingen som riktigt köpte den idén, haha. Tillslut fick vi iaf gå in, men det var faktiskt inte mkt varmare inne. Det enda vi fick ut av det hela var 25 minuter mindre matte, vilket var både positivt och negativt eftersom vi har prov på torsdag, men jag hade då ingen lust och jobba mer just den lektionen.

Idag har det inte hänt någonting kul i skolan. Vi har gått på lektionerna som vanligt. Frysit för det är ju så sjukt kallt i alla skolans lokaler. Ja det knallar och går helt enkelt.

När vi slutat åkte jag och Natalie upp på stan. Natalie skulle köpa hårspray och jag är fortfarnade ute efter Shirleys nya singel "Jag tar en annan väg" åt Anna men dom hade fortfarnade inte fått in några fler. Men dom skulle komma på fredag sa han jag frågade. Så håll ut Anna ! Sen fortsatte vi iaf till H&M där Natalie skulle köpa sin hårspray. Men H&M är en sånn affär där man alltid kommer ut med mer saker än man hade tänkt sig. Så vi kom ut med en hårspray och två läppglans, haha. Ett läppglans till henne och ett till mig. Så kan det gå, haha. Sen på bussen hem slog en rätt rolig tänkte mig. Jag bor på ett riktigt litet skit ställe.

3 tecken på att du bor på ett litet ställe:

3. Det är helt knäpptyst efter kl 8 på kvällen
2. Du har ord som folk inne i stan inte fattar ett smack om vad du talar om.
1. Du känner igen ALLA på bussen hem..

Imorgon fyller Torsten (min katt) ett halvår. Jag tyckte först att det är väl inget att fira. Sen slog tanken mig att fira betyder tårta. Så då var det helt okej att fira helt plötsligt. Så jag tjatar fortfarande på mamma att vi ska köpa smörgåstårta. Hon har fortfarande inte gett med sig. Jag vill ha smörgåstårta ! Blev ju jättesugen på det nu bara för det. Så sa mamma att vi skulle fråga vad Torsten tyckte. Så så fort Torsten kom in från sitt äventyr där ute var Daniel först på honom och sa: "Är Anna dum i huvudet?" Jag blev så glad när Torsten då för en gångs skull var tyst, haha. Inte för att han förstod vad Daniel sa men, mkt bra tajming att vara tyst faktiskt. Sen så frågade jag honom om han ville ha smörgåstårta. Tyvärr svara han inte så heller. Eller det tog en stund och då låtsades jag som att han svara på att han ville ha det. Herregud, alla måste ju få lite betänktetid. Så skulle då Daniel såklart förstöra genom att fråga igen och då var Torsten tyst, så jag jama åt honom, haha. Mamma satt i soffan då och utbrast: "Det var en hes katt vi har fått! Han kanske är i målbråttet". HAHA, hon visste ju att det var jag, så dum är hon inte, men jag tyckte det var skit kul iaf. Jag är också väldigt trött så allt är kul idag, haha.

Ska nog snart gå och lägga mig för jag är som sagt helt slut. Vore ju kul om man är på benen imorgon också. Typiskt att jag ska ha både idrott och träning då. Men det är bara att kämpa på. Heja heja mig !

Puss och kram / Anna


Kommentarer
Postat av: Anna

Yay! :) Längtar, haha. Tack sötnos! [v]

2007-10-02 @ 21:17:06
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0