Veckan som gått !

Jag har haft lite fullt upp nu den senaste veckan så jag har inte hunnit skrivit nått här. Tänkte jag kunde göra en summering av det lite mer intressanta som hänt i veckan..

I tisdags hade vi Gambia-dagen. Vårat mål var att samla in 59 000 kr till en by i Gambia så att barnen där fick skolmaterial. Jag tror byn hette nått i stil med Tabanini, men är inte 100% säker. Nått på T iaf, haha. Jag, Izabelle och Erica sålde kärleksmuffins som jag tidigare sagt. För er som inte vet vad kärleksmuffins är så är det som chokladmuffins fast lite mer kladdigare. Kladdmuffins kan det också heta. Men låter mysigare med kärleksmuffins. Vi gick runt på stan och många hade hört på radion om att vi skulle ut och samla in pengar så det var många som redan visste om det. Bl.a. en man i 40 års ålder som var ute på stan med sin mamma kan jag tänka mig. Vi gick fram för att fråga om dom ville köpa muffins med Erica hann inte mer än att ursäkta sig innan mannen skriker: "Inga jävla bullar åt negrerna". Vi blev så chockade över att man ens kan säga något sånt och stannade till en stund och bara tittade på varandra. Men tro inte det slutade där. En man i 30 års åldern gick bakom oss och hörde vad mannen precis hade skrikit (inte för att jag tror någon i hela Örebro missade det) och frågade: "Var det er han sa negrer åt?" Och v i förklarade att det var åt barnen i Gambia han hade skrikit så över och han utbrister: "Okej, men du ser ju lite ut som en neger med ditt hår" och pekade på Erica. Bara för att hon har svart hår. Man börjar ju undra om det var idioternas sammanträde just precis där. Hade inte förvånat mig !
Men dagen räddades som tur var av att Shirleys nya skiva "Tålamod" låg i brevlådan och väntade på mig när jag kom hem. Den släpptes egentligen på onsdagen så jag blev väldigt förvånad över att ha fått den en dag tidigare. Men jag klagade inte direkt.

FN-dagen i onsdags firades med en liten föreställning i aulan. Alla esteter hade satt ihop en massa jättebra nummer som dom bjöd på. Dom är så duktiga så det är inte klokt. Sen att dom sjöng Shirley cover "Hur sköra vi är" gjorde ju inte samlingen sämre direkt. I slutet av samlingen delades det ut pris till de två elever som samlat in mest pengar dagen innan på Gambia-dagen. Den som hade samlat in mest pengar hade nästan samlat in 2000 kr, helt själv. Strålande !! Sen fick vi även reda på hur mkt vi hade samlat ihop totalt, och vet ni vad, vi gick över vårat mål. Alla pengar var inte ens räknade än och vi hade då samlat in 96 000. Det är helt otroligt. Dessutom så la sida till 9 kr för varje krona vi samla ihop. Så allt som allt skickade vi ner nästan 1 miljon kr. Visst är det otroligt? Tänk vad så lite kan göra så himla mkt..

Igår blev jag klar med min bild jag hållit på och målat ett tag nu. Bilden på Shirley som ni kanske minns? Jag är faktiskt rätt så nöjd. Vad tkr ni? :)

image131
Kommentera snälla. Kan jag ge bort den här?


Puss och kram / Anna
 

Kommentarer
Postat av: Anna

Men vad är det för idioter som säger så?! Snacka om idioter alltså! Men ni klarade er iaf utan de ser man, bra jobbat! [v]

Och bilden du ritat är sååååå fin! Jag skulle nog vara rädd för att ge bort den för att inte få behålla den själv, haha! [v]

2007-10-27 @ 19:25:21
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Sofie

Ååååh, bilden du ritat blev hur grym som helst :D Du kan lätt ge den till henne, hon kommer bli jätteglad!

2007-10-28 @ 12:27:59
URL: http://s0fies.blogg.se
Postat av: carro

jamen absolut :)

2007-11-01 @ 19:23:26
URL: http://carlinelarsen.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0