Ett minne för livet <3 !

Nu var det ett bra tag sen jag skrev här. Har haft lite annat för mig kan man väl lugnt säga. Skolan är igång, träningarna har börjat och som om inte det vore nog så reser jag och far som aldrig förr. Nu i helgen har jag varit i Borlänge hos Sofia och så åkte hon och jag till Stockholm för att träffa Shirley Clamp och alla underbara vänner man träffat genom henne. Tänkte jag skulle berätta lite om det. Kmr nog numera att bara skriva såhär någon gång ibland, för tiden räcker verkligen inte till.

Resan började från hemma plan Örebro på fredagen. Nästan direkt efter skolan satte jag mig på tåget mot Borlänge och Sofia. Jag hade ingen bestämd plats så det var bara att sätta sig där man ville. Det var inte mkt folk på tåget så jag tog upp lite extra plats, jag brukar vara bra på det. Hade handväskan på stolen brevid och satt och rota i den ibland när jag blev allt för rastlös. Ju längre tiden gick ju rastlösare blev jag. Så satt det en kille i 20 års åldern bakom mig som efter en stund sa: "Ursäkta, vill du ha en öl?" Jag svarade snabbt nej tack och återgick till mitt rotande i väskan. Några minuter senare frågade han: " Ursäkta, vet du när tåget kommer till Borlänge?" Jag svarade att om det inte blivit någon försening så kmr det fram vid 20:00. Han tackade och jag slutade rota i min väska och gjorde inte det på resten av hela resan för att undvika honom, haha. Väl hemma hos Sofia tittade vi på "Göta kanal 2" och sen gick och la oss rätt så snart efter det. Vi ville ha morgondagen där så snabbt som möjligt.

Vaknade tidigt på lördagen. Var nog både lite nervös och bara otroligt glad att det äntligen var dags. Kunde inte somna om så jag låg och vänta på att kl skulle bli 8 så jag och Sofia kunde gå upp. Vi kom iväg från Borlänge vid halv 10. Vi stannade på vägen och åt en macka. Ungefär halv 1 var vi framme i Stockholm och i Kungsträdgården. Jag skickade sms till både Anna och Nathalie som jag visste skulle vara där. Nathalie hade redan parkerat mitt framför scenen och Anna var påväg i tunnelbanan. Tillslut var vi alla samlade och roade oss på alla möjliga sätt innan konserten satte igång. Det var inte bara Shirley Clamp som sjöng utan andra också, bl.a. Emilia, Danny, Sanna Nielsen och Sonja Aldén. Shirley sjöng "Min kärlek", "Att älska dig" och hennes nya singel som kommer ut den 11 september som jag tror heter "En annan väg". Den var rätt så annorlunda mot vad hon gjort tidigare, men shit. Jag är redan helt förälskad i den där låten. Har hört tre låtar från Shirleys nya album som kommer ut den 24 oktober, och alla är helt underbart bra! Sen att hon har skrivit alla låtarna själv gör det ju helt magiskt. Hon är ju hel grym ! Verkligen en stjärna. Hon är född till att vara det alltså. <3

Efter konserten gick vi bakom scenen för att försöka få tag i Shirley. Hon stod med folk till både höger och vänster och skrev autografer när vi kom dit, haha. Vi ställde oss mitt i mängden och bara titta på. Jag tog lite kort men det var inte helt lätt. Rätt som det var kunde det komma ett huvud precis framför en så man var ju inte så smidig där. Vi hade inte så mkt och göra och allt stod rätt stilla så jag och Anna började sjunga lite. Vi sjöng allt möjligt. Så började vi sjunga på "Du är allt", och Shirley hörde oss då och titta på mig och sa: "Vad fint". Jag ska verkligen inte ta åt mig all ära av det, det var ju minst lika mkt Anna som sjöng. Anna och Anna, som gjorda för varandra. Efter ett tag kom vi iaf fram till Shirley. Det efter både hoppa över staket och platsbyte, haha. Men vi kom fram tillslut iaf. Jag vet inte vad jag ska säga, hon är helt UNDERBAR! Jag kan inte ens beskriva känslan i kroppen när hon gång på gång säger mitt namn, när hon ler sina otroligt vackra leenden och när hennes ögon bara glittrar sådär som dom alltid gör. Fick en lång och varm kram och en liten puss på kinden. Hon undrade hur det var med mig och jag berättade att jag var lite förkyld men mådde bra ändå. Vi tog kort och Shirley skämta som hon alltid gör. Sen fick hon syn på mina naglar och utbrast: "Guuud så fina naglar". Jag blev jätteglad fast det är lösnaglar. En hade ramlat av och jag hade varit helt förtvivlad innan hemma hos Sofia och Sofia hade försökt lugna ner mig och sa att Shirley kommer ändå inte titta på dina naglar. Då höll jag med henne och tänkte att det gör ju inget, vem tittar på naglar liksom. Nu har vi svaret: Shirley Clamp ! Jag kommer kunna leva på allt hon sa och allt hon gjorde hur länge som helst. Är så himla glad och lycklig. Nu är det bara 2 månader kvar tills jag ska iväg till Borlänge igen och åka iväg med Sofia och träffa vår underbaraste stjärna, Shirley Clamp <3

  
1. Shirley och jag 2. Shirley och Sofia 3. Anna och Shirley <3

Tack tjejer för en underbar dag. Ni är tre är det bästa jag har <3 !

Puss och kram / Anna

Kommentarer
Postat av: Anna

Det var såååå kul att träffa dig & Sofia, och SHIRLEY såklart! Tack för en oförglömlig dag! [v]

2007-09-02 @ 20:57:16
URL: http://annarocks.blogg.se
Postat av: Anna

Svar: haha, eller hur, vi måste skriva ett klagobrev!! :O :D

2007-09-05 @ 19:52:34
URL: http://annarocks.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0