Jag har inte ens otur..

image244

Jag är fortfarande sjuk. Det är helt hopplöst att bli av med den här förkylningen. Ingenting verkar bita tag i den. Det känns som jag nyser varannan minut och nyser jag inte så har jag hostattack. Det är så himla typiskt. Jag lyckas alltid med den dåliga tajmingen. Är det någon som tvivlar längre eller? Det blir ingen Örebrocup för mig. Jag som var så glad över att ha blivit uttagen, så kommer det här. Paus, måste nysa. Så då var nysningen klar för den här minuten. Då är det bara en hostning kvar sen är det nästa minut.
Jag har börjat fundera över hur mkt jag egentligen har missat för att jag har varit sjuk. Hur mycket som helst verkligen. Men mina topp 3 måste nog vara:

1. Skolbalen i nian 
2. Örebrocupen nu i helgen.  
3. Lasergame med klassen även den i nian. Typ sista hejdå.

Det finns säkert nått värre som jag har förträngt som jag haft samma dåliga tajming med. Men jag låter nog det förbli förträngt. Jag vill bara bli frisk nu. Någon som har ett bra tips att bli av med en riktigt rejäl förkylning? Då inte vitlök och C-vitamin funkar?

Är det bara jag som alltid har den här dåliga tajmingen?

Jag säger som en tjej (som jag inte minns vem det var) sa på tv häromdagen:
"Jag har inte ens otur för det innehåller ordet tur"


 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0