En kort fredag!

Hade en väldigt kort skoldag idag. Började 8:20 med svenska. Vi har fått en ny lärare i det. Hon verkar super bra. Men har lite läskiga minnen av henne från ettan, hahaha. Alla som gick i min förra klass vet vad jag menar om jag säger temadagen! Men iaf, hon kommer från början från Dalarna och har därför en mycket annorlunda dialekt mot vad vi har i Örebro, haha. Vi skulle ha temat mod och hjältar berättade hon, men alla vi andra tyckte hon sa mord och hjältar tills hon började skriva på tavlan. Vi får nog köra mycket skrivande i början alltså, haha.

Vi fick sluta tidigt från svenskan. Så vi hade rast i 1 timme till nästa lektion, Matte B. Men vi ska på klassresa nästa torsdag, så vi är indelade i grupper som ska planera olika saker. Jag är med i underhållningsgruppen. Så vi samlades och planerade det. Sen fick vi reda på att vår lektion var inställd, så jag slutade efter det. Väldigt trevligt.

Så nu har jag precis kommit hem. Gick lite på stan med Natalie och Malin också. Köpte en kalender faktiskt. Jag använde inte min någonting förra året, men det kanske man ska ändra på. Det var min tanke förra året också, men jag får en ny chans.

Tänkte jag skulle gå ner och äta lite nu. Har bara ätit ett äpple idag så magen kurrar rätt så högt just nu. Tror det får bli en hamburgare. Lätt att göra. Man orkar ju inte direkt göra någon nobellmiddag. Inte för att jag skulle kunna det heller men, haha.

bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0