En kväll i Brickehill

Igår kväll var hela familjen hemma hos en kompis till mamma på middag. De ska till Frankrike imorgon. Samma ställe och samma lägenhet som vi bodde. Så de fick lite tips, kartor och annat som kan vara bra att ha.

Irene som mammas kompis heter har två pojkar. Karl, 8 år och Edvin, 6. Eftersom brorsan min var med igår så blev han den stora idolen för grabbarna. Söta lilla Karl gjorde allt för att vara så lik Johan som möjligt. Han bytte t.o.m. om från t-shirt till linne, för Johan hade ju linne. Senare på kvällen insåg Karl att Johan hade ju också en luvtröja på sig. Så han sprang iväg och hämtade sin, och precis som Johan hade han på sig luvan. När vi hade suttit och pratat en stund berättade Karl att han skulle allt sprara ut lugg, för det har ju Johan. De är så söta när de är små.

Olyckan för kvällen blev jag drabbad av, haha. Vem annars liksom? Vid matbordet satt jag brevid Edvin. Sebastian, pappan i familjen, sa redan innan "Ska Anna sitta brevid Edvin? okej, lycka till". Men herregud, jag går ju på BF, det här klarar jag, tänkte jag. Jag tyckte jag hade koll på allt. Så när jag precis hade ställt upp hans glas från bordskanten så det inte skulle åka i golvet, då sträcker han sig efter ketchupen och lyckas ha ut mitt glas istället rätt i knät på mig. Man kan ju inte tänka på allt, haha.

Kommentarer
Postat av: Anna

Johan... =) HAHAHAHA

2008-08-04 @ 11:48:15
URL: http://annarocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0