Skoltrött så in i bomben

Nu är det inte många dagar kvar till jullovet. Ska bli så himla skönt med lov. Jag längtar verkligen. Jag tror jag aldrig har varit såhär skoltrött någonsin. Jag orkar liksom inte ens bry mig längre. Och det är ovanligt för att vara mig.

Fick reda på nationella provet i matte B idag. Jag måste säga att jag är rätt så sur på mig själv. Jag fick rätt antal vg poäng men för lite g poäng för att få vg på provet, så det blev bara ett g. Jag hade gjort fel på jättelätta tal som jag inte haft ett dugg problem med tidigare. Jag förstår inte vad det tog åt mig. Sen gav jag ju upp efter bara 2 ½ timmar istället för att sitta alla 4. Men jag får en ny chans den 14 januari då jag ska få göra ett prov. Klarar jag det får jag vg i slutbetyg. Så det känns iaf lite bra. Jag får min andra chans.

Har fortsatt att plugga idag efter skolan och det ser ut som det blir mer imorgon också. Är fortfarande inte klar med naturkunskapsuppgiften som jag idag fick veta är betygsgrundande för min del. Men har bara två lektioner kvar innan jullovet nu, så det är bara att kämpa på. Nationellt prov i engelska B imorgon bitti då. Men det får gå som det går. Som sagt, jag har ju slutat brytt mig.

Nu ska jag gå ner och titta lite på "Mamma Mia" som de börjat titta på där nere. Sen ska jag sova. Är så otroligt trött fortfarnade. Känns som jag inte sovit ordentligt på flera veckor.

Bye.

Kommentarer
Postat av: Anna

Det kommer gå bra! <3 på jullovet får du vila ut :) Skönt att du åker till Gran Canaria, ta det riktigt lugnt där! <3

2008-12-17 @ 16:08:08
URL: http://annarocks.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0