"Vi ses snart igen, snarare än du tror"

Snart har det gått en vecka sen jag var iväg till Båstad och jag har fortfarande inte skrivit till er om det. Skäms på mig. Men jag har verkligen inte haft tid. Skolan tar all tid och jag börjar bli så förbannat trött på det rent ut sagt. Men nu ska jag berätta för er..

Vi åkte ner till Båstad på lördags morgonen kl 9:10. Tågresan gick snabbare än vad jag hade förväntat mig och jag och mormor hade väldigt roligt på vägen ner. Det händer mycket mer roliga saker än man tror på en tågresa, haha.
När vi kom fram till Båstad åkte vi till hotellet med taxi och jag satte igång direkt med min piffning. Det kan nämligen ta sin tid, haha. I lördags tog det nästan två timmar, men då med duschning också.
Vid sex tiden åkte vi iväg till "Ladan i Båstad", även då med hjälp av taxi. Där med man bordsplacerad och vi hade sånn tur att vi hamnade brevid Sofia och hennes familj. Vi misstänkte att det var min kära mor som hade lagt sig i det hela, men det visade sig att hon faktiskt inte hade gjort någonting. Vi hade bara ren tur helt enkelt. Måste säga att julbordet inte var en höjdare, men man åt och jag blev proppmätt. Och efter maten samlade vårat lilla gäng bestående av mig själv, Sofia, Ellen, Alexandra och Elisa ihop oss och stod och babblade om allt mellan himmel och jord.

Så blev det dags, ljuset drogs ner till mysbelysning och scenen tändes upp. Sonja kom ut och satte igång "The first Noel". De sjöng tre låtar och var lite av sitt eget förband. Åååh vad de var bra alltså. Så fina kläder och så fina överhuvudtaget!

Efter det lilla förbandet, som var de själva, så fick man fortsätta och äta. Jag som hade varit mätt i ungefär 2 timmar hade ingen lust och äta mer alls. Så vårat lilla gäng satte igång och prata igen. Vi hade ju ändå mycket att ta igen. Vi hade inte träffat någon av de på mer än ett år. Helt sjukt länge verkligen. Men ändå känns det alltid som att vi aldrig varit ifrån varandra när vi ses igen!

Vid nio tiden satte showen igång. Jag vet inte riktigt vad jag ska säga. Julkänslan var på topp och de var så himla bra! Man hade ju väldigt höga förväntingar, det är ju ändå Sanna, Shirley och Sonja liksom. Och sen sommarshowen som de hade förra sommaren gjorde ju att förväntningarna höjdes också. Men de uppfyllde verkligen ens förväntningar, om inte mer. Så himla bra, hoppas ni får tid att åka iväg och se den. Det är verkligen mer än värt det!

Efteråt gick vi fram till sidan av scenen för försöka oss på att få kontakt med våra S stjärnor. Vi fick kontakt med en ordningsvakt som jag går under kategorin "fel arbete till fel person". Han var så nervös över att prata med oss och visste inte vad han skulle ta sig till och sa tillslut väldigt nervöst att vi skulle vänta där. Så vi stod där, och stod och vänta och vänta. Ingenting hände och han verkade inte riktigt veta vad han skulle göra. Tillslut gav vi upp på ordningsvakten och försökte få tag i en kille som stod på scenen som vi tror heter Robin. Han brukar åka runt med både Sonja och Shirley iaf. Vet inte med Sanna, men det gör han säker. Men innan vi fick kontakt med honom kom Sanna ut på scenen. Hon var hur gullig som helst mot oss och hjälpte oss att få ut Shirley och Sonja. Hon satte den där ordningsvakten på plats och bad honom gå in och hälsa från oss till de. Efter ett par minuter kom de ut till oss.
Shirley gick direkt fram till mig och gav mig en efterlängtad riktig Shirley-kram. De har jag saknat nått så grymt alltså. Hon var glad som vanligt och berättade hur kul hon tyckte det var att träffas igen, och det var hon ju inte direkt ensam om att tycka. Hon passade även på att beröma mig och sa att jag var fin. Självklart blev jag otroligt glad, men tanke på att jag lagt ner så mycket tid på att bli just fin. Jag har också blivit mycket bättre på att säga tack när hon säger sådana saker. Har varit lite dålig på det annars. Vi stod och prata en stund om lite allt möjligt, bl.a. om Vilja. Sen var Shirley tvungen att gå för att just amma Vilja, så vi sa hej då och allt det där. Då vänder sig Shirley om till mig och säger "vi ses snart igen, snarare än du tror".

När Shirley och de andra hade gått in till sig igen började vi vandra bortåt. Vi stannade i ungefär en timme till och dansa runt och bara roade oss. Ni är för underbara tjejer! Vid halv 12 åkte jag och mormor hem till hotellet, återigen i taxi. Vi räknade ut dagen efter att vi åkte taxi 4 ggr och allt som allt kostade det drygt 400 kr. Väldigt billigt tyckte vi i alla fall.

Dagen efter gick vi upp vid 8 för att gå ner och äta frukost. Påvägen till frukosten såg vi att ljudteknikernas bil stod på parkeringen utanför. Vi hade misstänkt att vi skulle bo på samma hotell som Sanna, Shirley och Sonja, men man är ju aldrig helt 100. Inte ens då var jag 100. Det var inte förrän när vi skulle checka ut och vi kom in till receptionen jag blev 100. Där stod nämligen alla från showen, utom Shirley, Sanna och Sonja. Jag hejade på deras körtjej Petra som jag har träffat många ggr förut men ville inte störa mer. När vi checkat ut och hoppade i vår taxi började alla sätta sig i bilarna för att åka iväg. Hade vi stannat i några minuter till hade vi mött de, men nu blev det inte så. Jag undrar om Shirley visste att jag bodde på det hotellet och det var det hon menade med "vi ses snart igen, snarare än du tror" eller vad det var hon menade. Hur som helst lär jag väl förstå det när dagen kommer. Om den kommer. För det kanske var det där hon menade, haha.

En helt underbar helg i alla fall. Tack alla som var med och gjorde helgen till en minnesvärd helg! Ni är fantastiska <3

Bye.

Kommentarer
Postat av: Ellen

Det var en välldans bra kväll! Jag hade hur roligt som helst, roligt och få träffa er igen. Har verkligen saknat det[v] Det finns så många minnen från den kvällen, ni är BÄST, älskar er!

Ha det riktigt gott nu, jag hoppas verklligen att vi kan ses fler gånger nästa år[v]

2008-12-05 @ 22:00:57
Postat av: Anna

Credd till mig som läste allt :D <3

2008-12-05 @ 22:08:15
URL: http://annarocks.blogg.se/
Postat av: alexandra

ojojoj hehe nu har jag läst det och det var som att jag upplevde kvällen igen, vill verkligen tillbaks det var jätteroligt,,, och att träffa dig och alla andra efter så länge kändes jättebra, jag säger som ellen hoppas verkligen att vi kan ses flera gånger nästa år, (v)

2008-12-05 @ 23:00:06

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0