Dagen igår..

image225

Dagen började såhär vackert. Fredrik har varit uppe varje morgon för att titta på soluppgången och nu fick han sin vackra soluppgång som han väntat på. Helt otrolig, nästan värt att gå upp vid halv 7-7 för att titta. Men bara nästan, haha.

Fredrik åkte iväg och golfa med ett gäng svenskar idag. Så vi andra hade en ligga-på-stranden-dag. Jätteskönt. Vi spelade lite yatsy och sånt också. Så kom jag på att mina värmeutslag blir bättre om jag badar mkt. Så det blev mkt ligga i poolen.

På kvällen sen åkte vi och åt på en resturang med Fredriks golf polare. Mkt skratt blev det. Den thailänska ledaren kunde man inte låta bli och skratta åt. Han prata någon blandning av thailänska och engelska hela tiden. Ingen fattade någonting men alla log och låtsades, haha. Hel sprallig var han också. Hela tiden otroligt glad. Tur man kan vara det och knappt göra sig förstod, haha. Jag som tyckte att jag börjar ha lite koll på deras engelska med grov brytning i thailänska. Men det där var omöjligt att förstå.
Första dagen när vår servitris frågade om vi ville ha ris till maten fattade vi ingenting. Och hon försökte och försökte. Tillslut gick hon och hämta menyn och pekade. Det var ju nästan pinsamt att vi inte kom på att hon menade ris. "Lajs lajs? Do you want lajs?" Inte så himla lätt och förstå, haha.

Kommentarer
Postat av: Marina

Åh. bor ni sådär nära havet?

2008-02-20 @ 05:34:15
URL: http://www.hennes.blogg.se
Postat av: Marina

Det är min dröm att bo så! Vart i sverige ligger detta?

2008-02-20 @ 12:52:16
URL: http://www.hennes.blogg.se
Postat av: Marina

jaha! Det förklarar ju lite =)

2008-02-20 @ 13:12:00
URL: http://www.hennes.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0