Hua hin

image216


Igår var vi i Hua hin. Man kan väl lungt säga att det var lite lätt större där än här hemma i lilla Ban huay yang, haha. Det tog nästan precis 1 ½ timma dit med bil. Jag hade så mkt värmeutslag att den tiden blev en liten plåga. Vår chafför satt i långärmad tröja och tyckte det var jättekallt där i bilen medans vi tyckte det var så himla varmt. Jag satt med våra vattenflaskor och försöka kyla ner utslagen. Tillslut var vattnet i flaskorna också varmt så då var det bara att stå ut.

Väl framme gick vi först på ett västerlänskt varuhus. Vi gick runt lite och kolla. Köpte glass. Super god var den. Jag tog hallon och mint/choklad. Helt klart färggladast, haha. Så köpte vi nått som smakade nästan som kokostoppar. Fast det var någon deg också, och russin. Men gott var det.
Sen tog vi en tuk-tuk till ett thailänskt varuhus. Lite roligare än det västerlänska. Dessutom billigare. Fredrik och Johan köpte massa tröjor medans mamma och jag bara kollade. Det finns verkligen jättedåligt med snygga tjejkläder. Vi väntar till Bangkok. Jag ska köpa nya skor, om jag hittar några snygga. Hoppas hoppas.
Vi gick vidare mot nattmarknaden sen. Den började kl 6. Där åt vi lite och gick runt och kollade på allt möjligt. Jag köpte ett armband och en fotlänk. Jättefina tyckte både mamma och jag.

Vid 8 tiden skulle vi bli upphämtade av vår taxichafför. Vi gick till det bestämda stället, klocktornet, och väntade. Vi var lite tidiga så vi satte oss där. Klockan tickade på men ingen chafför i syne. Vid halv 9 tröttna vi på att vänta och börja undra vart f*n han tagit vägen. Vi sa ju borta vid västerlänska varuhuset där han släppte av oss att vi skulle mötas vid klocktornet. Men han förstod ingen engelska, men vi tyckte det var rätt klart ändå. Pekade på kartan och visade fingrar när vi ville att han skulle komma. Men han kanske lyckades missförstå ändå.
Tillslut tog vi en tuk-tuk till varuhuset igen, och visst stod han där och väntade. Jag var trött och nu även på dåligt humör. Så självklart behövde jag gå på toa igen. Så mamma och jag försvann in i varuhuset och gick på toa och när vi kom ut igen och skulle gå in i bilen kom kronan på värket. Vi gick bakom bilen för att ta oss runt till rätt sida. Precis när jag var bakom avgasröret startade chaffören bilen och det bara spruta ut någon äcklig sörja som jag inte vill veta vad det var. Det kändes bara som att nu var det nog. Jag ville bara hem och lägga mig i sängen och sova.

Efter en evighet i bilen var vi äntligen hemma. Jag gick raka vägen till duschen för att tvätta bort det där äckliga svarta kletet. Självklart var det jättesvårt att tvätta bort men tillslut lyckades jag. Vi satt och åt lite jordgubbar som vi köpt på nattmarknaden. Jättegott men inte alls lika goda som svenska.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0