Plugg för hela slanten!

Skola idag igen, tyvärr. Fick ännu fler läxor. Det känns som jag snart inte kommer ha någon fritid alls, bara en massa läxor och göra. Jag har sagt det förr och jag säger det igen, skulle Barn och fritidsprogrammet vara slappt? Då har jag bara en liten fråga, när kommer det slappa? På sommarlovet då eller?

Får nytt schema som börjar gälla nästa vecka. Min första tanke var "ÄNTLIGEN, schemat kan ju liksom inte bli sämre än det redan är". Men så fel man kan ha. Istället för att börja som vi gör nu vid 8:15 får vi tio minters sovmorgon och börjar istället 8:25 vissa dagar. När vi sa till schemaändrarna att vi ville ha lite mer sovmorgon menade vi inte tio minter. Snacka om att ta bokstavligt på lite. Så istället slutar vi nu mycket senare. Fråga mig inte hur det går ihop. Vi får en skit liten sovmorgon som inte ens påverkar mer än att vi får sitta i skolan längre och vänta på att lektionen ska börja men dagen slutar mer än tio minuter senare. Vi har i stort sätt samma lektioner eller en annan lektion med precis samma tider. Helt skumt. Jag får verkligen inte ihop det. Men ibland ska man väl helt enkelt inte förstå.

Nej nu får min pluggar paus vara slut. Kommer aldrig hinna klart allt om jag fortsätter pausa hela tiden. Så det är bäst att återgå till läroböckerna.

Ha det så bra :)

Puss och kram / Anna


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0