Myggan säger surr

Det var tänkt att jag och mamma skulle övningsköra idag. Men det blev ändrade planer. Vi har kommit på att jag är allergisk mot myggbett. I fredags på klassfesten med min förra klass så fick jag drygt 20 myggbett och de har gjort att mina fötter har svullnat upp så jag får knappt på mig några skor alls. Dessutom, skulle jag få på mig skorna så kliar det så otroligt att jag måste ta av dom.

Så vi hade lite exprementering idag med hur man får bort klådan, för den är enorm. Vi började med Xylocain, men det hjälpte inte. Gick vidare på Afterbite, fungerade inte heller. Då tog vi till the big things, uppblött alvedon fick börja. Men det hjälpte inte heller speciellt bra. Fortsatte sedan med Salubrin som faktiskt hjälpte för stunden. Vid det laget tog mamma en tur på google och fick fram att allergimedicin skulle hjälpa, för vid det läget visste vi inte att jag var allergisk. Så i med den allergimedicinen vi hade hemma och så åkte mamma iväg till apoteket. Kom hem med alsolsprit som visst skulle hjälpa och en annan allergimedicin som heter Kestine som skulle fungera bäst mot myggbetten. Tack gode gud för att det hjälpte alltså, för jag klarar inte av en till natt med den här klådan.

Imorgon är det dags för operation. Konstigt nog är jag inte alls lika nervös längre. Men det kommer nog tillbaka imorgon när det väl gäller. Men det kommer gå bra så det är ingenting att vara nervös för egentligen. Men det klart man är ändå. Särskilt jag som har så lätt för att bli nervös. Dessutom i de mest konstiga lägena. Men men, sånn är jag.
 
 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0