Sommarlov

Idag var det skolavslutning. Kändes lite konstigt att sitta som publik under firandet i aulan. Jag brukar alltid vara med och sjunga på något sätt. Men inte denna gång. De är lite mer proffsiga på den här skolan, haha. Vet inte om jag skulle passa in.

Vi samlades i klassrummet efteråt och fikade några st från klassen. Det var meningen att hela klassen skulle vara där, men som vanligt blev det ju inte så. Men vi hade det kul iaf. Anna, min klassföreståndare, hade gjort tårta åt oss. Typ 700 kg grädde så jag hoppade över det faktiskt. Tycker verkligen inte om grädde.
Fick reda på mina betyg också, 5 MVG och resten VG. Första gången jag inte haft ett enda G i betyget. Känns så himla skönt. Verkligen värt allt slit.

När mamma kom hem från jobbet hade hon köpt smörgåstårta. Väldigt gott. Det roliga var att vi hade pratat om att smörgåstårta var den godaste tårtan i skolan, haha. Var mamma och tjuvlyssna där eller?

Senare på eftermiddagen tog jag och mamma och lufta pärlan. Våran gula sportbil. Vi åkte bara runt lite i största allmänhet. Varmt och skönt var det. Så himla härligt.

Imorgon blir det hälsa på praktikplasten jag hade i julas. Ska bli kul. Men inte lika kul att vara där till 8:15. Men det är sånt man får ta när man frågar vilken tid som passar bäst. Ska inte fråga nästa gång, haha. Har man lärt sig det.

Så nu är det sängen som gäller. Första sommarlovsdagen blir tidig morgon. Inte riktigt vad man hade planerat, men så kan det gå.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0