The day after

Opererades igår som de flesta nu vet om. Allt gick jättebra och jag mår så bra som man bara kan. Är väldigt trött, men jag sover hur bra som helst. Har inga som helst problem med det, haha.

När vi hade kommit in i rummet där det hela skulle ske, mamma och jag, så var det första jag la märke till själva "sängen" jag skulle ligga på. Jag som brukar titta på tok för mycket på tv4fakta som handlar väldigt mycket om operationer och sånt, fick direkt dåliga vibbar av den där. Jag som inte tycker om sjukhus. Men ska man opereras så ska man. Som tur var så var det inte helt tyst där inne. De hade på radion. Men hur kan man bli lugn när E-types låt spelas liksom. Ni vet ju hur hans låtar är, inte direkt lugna och harmoniska. Så fick jag en bild framför mig. Att min doktorn skulle utföra operationen i takt med musiken. Så jag brast ut i skratt. Jag skrattade så jag grät. Mamma och jag insåg snabbt att jag var tvungen att lugna ner mig innan doktorn kom in. Han skulle ju tro jag satt där och grät. Men det gjorde jag ju, men inte över operationen i sig, haha.

Tur att jag inte tänkte lika mycket som mamma gjorde. Vi hade kvällen innan kollat på tv4fakta, igen, om en sjuksköterska som tog sprutor på små barn som mördade dom genom detta. Ni kan ju tänka er vad mamma satt och tänkte på när de tog de två bedövningssprutorna på mig, haha.

Allt gick på ungefär en halvtimme. Då med plåstring och beställning av ny tid för att ta bort alla tre stygnen, haha. När jag kom hem somna jag i soffan på en gång och sov i 2 ½ timmar. Snacka om att vara helt slut. Hade lite ont när bedövningen släppte, men det var inte jättejobbigt. Men för att inte sitta och spänna mig och göra allt värre så tog jag en ipren. 

 

Idag har jag inte ont alls. Det känns bara lite obehagligt sådär. Har inte de där stora plåstren kvar. Över stygnen har jag en liten tejpbit som knappt syns och där de har skrapat bort är det något slags medel de har haft på som fungerar som ett plåster. Kommer inte ihåg vad de kallade det, men det blir säkert bra ändå, haha. Det ser lite små otäckt ut så jag lägger inte ut bilder på det med tanke på att det kan finnas känsliga läsare. Men om det är någon som är väldigt intresserad av att se, kanske av anledning att man har funderingar att göra det själv, hör av er :)


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0