Kanot är kanon

image249
Idag skulle vi paddla kanot på idrotten. Alla var helt till sig och tyckte det skulle bli så otroligt kul. Lite väl kul så det tog väldigt lång tid innan alla lyssnade på allt viktigt som vi var tvugna att veta innan vi hoppade ner i lilla svartån. När vi väl lyssnat klart slängde sig alla efter varsinn flyvtväst som till en början många vägra att ha men insåg att det var bara att sätta på sig. Det var då allt det roliga börja, haha. Erica fick en flytväst som gjorde så hon såg ut som en sumobrottare. Man var tvungen knäppa fast en sak som gick mellan benen vilket gjorde att bakifrån så såg hon precis ut som en sumobrottare i deras mycket lilla klädsel. Dessutom skar den in rätt bra i hennes rumpa vilket bara ökade skratten. Emely däremot hittade en lite för liten flytväst vilket blev effekten att det såg ut som en push-up bh och det hade vi också rätt så roligt åt ett bra tag.

Väl nere i vattnet var jag och Natalie först ut. Det var nog enklast så eftersom vi inte skulle fega ur, det visst vår lärare Daniel. Vi hade en liten tur vi skulle åka och när vi kom tillbaka efter att ha åkt det så hade precis sista paret kommit igång så vi fick ta en extra lov. Då ramla första de första i vattnet, Emely och Josefin. De hade börjat skvätta vatten på varandra och mitt i allt fått sig en extra dusch i form av ett kalldopp. Vi vände då för att börja åka tillbaka och se om vi kunde hjälpa till med något, då ramla nästa gäng, Erica och Sandra. Hur de bar sig åt vet jag inte men på nått sätt verkade det som de förtjänade ett litet dopp.

Daniel fick åka runt och hämta upp paddlar och kanoter efter de som hade ramlat i och jag hjälpte till att få upp allt och hälla ur vattnet ur kanoterna som de vid det laget hade lyckats samla på sig rätt mycket av. Jag hoppas ju såklart på bättre betyg och kan inte komma på nått bättre sätt att visa sitt ledarskap som är det enda målet jag har kvar för MVG i "Idrott och hälsa A". Men har ju hela tvåan på mig också.

En helt sjuk dag. Men en sak är säker, vi lär inte få paddla kanot nått mer på ett bra tag. Inte förän vi är mogna som Daniel sa.
 

Kommentarer
Postat av: Sofie

Härligt me kanot :) ha en fortsatt bra dag ^^

2008-05-13 @ 18:11:44
URL: http://sofycantdance.blogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0