Meningen med livet

Ledig idag igen. Det är så himla skönt. Sova länge på morgonen, dra sig upp i lugn och ro. Ta en dusch utan att någon klagar på tiden. Äta frukost vilken tid man vill och dessutom vad man vill. Ingen som tjatar på en, ingen som stör. Sen kan man bara slöa hela dagen i ensamhet. Det är riktigt skönt ibland. Inte jämt, men ibland.

Just idag har jag bara legat i solen. Riktigt varmt var det. Satte på Shirleys skiva "Tålamod" på en rätt så hög volym. Jag la inte märke till att det var högt innan min granne Isabelle kom förbi och ropade på mig och frågade om jag var ledig, och jag inte hörde ett smack, haha. Men med tanke på att våra närmaste grannars ungar har åkte omkring på deras cyklar med en flaska vid bakhjulet så det dundrar i hela stan så tyckte jag att det var mer än rätt att jag kunde få "störa" lite med min musik. Dessutom var det väl inte en kotte hemma. Mer än jag då :)

Har faktiskt pluggar lite idag också. Någon typ av psykologi var det nog. Jag skulle iaf skriva varför de som jobbar med människor har läst psykodynamisk teori i sin utbildning. Det tog ett tag och förstå och jag förlorade nog några hjärnceller på cupen. Men mamma och jag hade iaf kul. Vi kom in på meningen med livet. Mamma har många teorier, haha. Alltifrån att jorden är en myrstack till bruna papperspåsar med julkulor i. Vi funderar på om hon ska skriva en bok om det, och det skulle nog bli en riktigt bra och djup bok, haha. Vi får se. Håll utkik i bokhandeln nära dig ;)

Nu ska jag alldeles strax gå och lägga mig i min nybäddade säng. Jag tror det bästa jag vet är att gå och lägga sig i en helt ren säng. Okej, kanske inte det bästa jag vet, men bland det mycket bättre.

Någon annan som har någon rolig teori om meningen med livet? haha

Kommentarer
Postat av: //MM

GOD NATT

2008-05-28 @ 21:48:51

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0