What a beautiful day

Var i skolan idag för omväxlings skull. Men hade sovmorgon till kl 10, skönt. Första lektionen var engelska. Vi tittade på en jättesorlig film som jag fortfarande inte lärt mig namnet på. Men sorglig var den iaf. Efter lunchen var det ULV och BKF. Vi skulle få reda på våra betyg i ämnena vi har med den lärare. Jag kunde knappt koncentrera mig på det vi skulle göra under tiden. Fick dessutom veta bland de tre sista. Men resultatet var mycket bra, MVG i alla fyra ämnena. Så frågar min lärare om jag är nöjd? Vad ska man svara, kan man få bättre än så?

Har kommit på att det ska bli ganska skönt att byta klass till 2:an. Det klart att jag kommer sakna vissa saker med den här klassen, men endel saker ska bli så skönt att slippa. Som t.ex. det här med att ha ansvar och ta beslut om allt. Är det bara jag som kan göra det? Det var några i min klass som föreslog att vi skulle gå ut och äta med klassen som ett avslut på det hela. Det skulle vi gjort förra fredagen men det blev inställt. Så vi satsade på nu på fredag, alltså imorgon. Hur många tror det blir nått av det hela? Nej precis, det blir inget. För ingen har tagit tag i det. Jag sa redan från början att jag tänkte inte ta tag i det här. Det får någon annan göra. Men då blir det inget av. Så satt de på lektionen idag och ojade sig över vad vi skulle göra. Tills jag kom in och föreslog att vi kunde ha picknick i skolan på tisdag. Som vanligt bara jag som hittar på saker som funkar. Det krävs att någon tar tag i det hela, och det verkar ju bara som att det är jag som gör det.

Imorgon är jag ledig igen. Veckan har ju varit helstressig alltså, haha. Varit i skolan två dagar. Nästan så man går in i väggen alltså. Det är inte lätt inte. Särskilt inte när solen skiner på klarblå himmel.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0