En evighet till tisdag

Skoldagen idag kändes som en evighet. Började kl 8 och slutade kl 16. Det blir riktigt långt faktiskt. Man är helt slut efteråt. Dessutom hade jag matteprov sista timmen. Det gick över förväntan, men jag är väldigt osäker på om det kommer leda till nått mer än G. Men jag är glad om jag blir godkänd.

När jag väl kom hem och tyckte att nu kunde jag ta det lungt och bara slappa innan plugghysterin börjar, så möts jag av ett dukat bord hemma. Vid bordet var det dukat för åtta och inte fyra. Det visade sig att Fredriks mamma, pappa, syster och systerson på 5 år skulle komma på besök. När vi ätit klart och allt så tröttnade jag lite på sällskapet eftersom jag inte hade så mycket att prata med de om så jag gick upp på mitt rum. Efter en stund kom mamma och Helena, Fredriks syster, och frågade om jag ville vara med och sjunga på Lucia för Helena och Fredriks faster som då fyller 80 år. Så jag, Klara och Helena ska sjunga lite julsånger där. Mysigt värre. Kan bli riktigt kul. Bara jag slipper vara Lucia.

Idag har det även uppdaterats massa spelningar på Shirleys hemsida. Hon ska verkligen överallt, förutom Örebro. Men jag ger mig då inte i första taget. Jag drar till Stockholm, och kanske Borlänge om det blir lägligt. Det får vi se. Jag håller tummarna :D

Sovmorgon imorgon. Börjar 11:50 och slutar 12:50. Rätt så skönt faktiskt. Väldigt skönt ärligt talat. Natalie, jag och kanske några till drar sen upp på stan och shoppar. Nu när jag har pengar liksom. Ska köpa nått att ha på mig på julshowen som är om 11 dagar nu. Jag längtar så! Ska bli så himla kul.

Äntligen är denna evighetsdag snart slut. Hoppas på en kortare dag imorgon.

Bye.

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0