Ett litet ljus i mörkret

Jag kan ju rent av glömma att jag ska bli klar med svenskan idag. Det är mer än vad man tror alltså. Dessutom har jag inte varit så effektiv, som vanligt. Jag förstår inte vad det är med mig. Har aldrig varit såhär när det gäller pluggande. Visst har det alltid varit tråkigt, men jag har ju ändå tagit tag i det hela. Men jag orkar liksom inte längre. Känns ju inte bättre av att veta att jag har med mig alla mina böcker från skåpet hem. Förstår ni hur mycket jag har då?

Men jag har ett litet ljus i mörkret. Lyckades, efter mycket om och men, få upp filen som Sheila skickade till mig om vart vi ska bo någonstans i Spanien. Det visade sig att jag och Natalie ska bo hos samma familj. Jag blev så överlycklig att jag var tvungen att ringa Natalie på en gång. Så när jag hade pratat klart med henne så ringde jag mamma, haha. Alla måste ju få veta nyheten! Nu känns det helt plötsligt mycket roligare att åka iväg. Dessutom kommer vi antagligen bo inne i stan, för det är gångavstånd till våran arbetsplats. Det här ska bli riktigt roligt!

Nej tillbaka till svenskan nu. Har snart skrivit klart om Zeus. Då är det bara åtta gudar kvar. Har redan skrivit en sida liksom. Det här arbetet kommer bli stort. Men min lärare sa ju att jag skulle lägga ner mycket tid och kraft på det. Det hon glömmer bort när hon ger sånna uppgifter är att hon också kommer få lägga ner mycket tid och kraft på att läsa och rätta allt. Men det är iaf inte mitt problem.

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0