Örebrocupen

I helgen var det den årliga Örebrocupen i innebandy. Det är första året som jag faktiskt inte är med och spelar i cupen, men jag kunde ju inte hålla mig ifrån den i år för det. I år dömde jag cupen istället. Det var så kul, även om det var lite nervöst ibland. Har lärt mig så mycket som jag verkligen ska ta med mig.

Helgen kan sammanfattas med svett, syrebrist och enorm glädje. Det är en helt annan känsla att döma en cup. Alla är glada och hejar på varandra. Det är massa folk från hela Sverige som kommer hit för samma sak, ha så roligt det bara går. Självklart blir det en mer spänd stämning mot slutet när det börjar bli utslagning och sånt, men alla är så snälla efteråt när spänningen släpper.

Jag dömde sammanlagt 10 matcher under cupen, var av 4 var utslagnings matcher, dvs åttondelsfinal, kvartsfinal eller semifinal. Då gäller det att vara på topp. Minsta lilla misstag kan göra så stor skillnad. Men allt gick som sagt jättebra. Så är det ju alltid trevligt att man får pengar för det hela också ;)

Idag när det är så fint väder funderar jag på att hålla mig ute så mycket som möjligt. Men så behöver jag rensa i min garderob också. Vi ska börja göra om mitt rum nu och det är det där vi väntar på just nu, att jag ska fixa min garderob. Så kanske är läge och göra det nu, även fast det är så fint väder ute. Vi får se hur det blir. Man vet ju aldrig hur vädret håller i sig.

Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0