Årets julkonsert

Nu ska jag sätta mig ner och skriva om julkonserten med Shirley, Sonja, Sanna och Måns. Har ni något ni borde göra inom en snar framtid är mitt råd att göra det nu, för det här inlägget kommer bli långt!

Allt började redan i skolan då vi hade lite flyt och fick sluta tidigare. Jag och Linnéa satte oss i bilen med Malin och Mikaela i baksätet för att skjutsa in de till stan medan vi skulle vidare hem till mig sen. Vi stannade bara på vägen hem och tog ut pengar för att kunna köpa något att äta.

Väl hemma satte vi igång i en väldig fart och fixa allt som skulle fixas. Vi var riktigt effektiva vilket resulterade i att vi blev klara timmar innan vi hade tänkt oss, haha. Så vi kunde sätta oss lugnt framför tv:n och äta mat, utan att stressa överhuvudtaget. Vi fixade sen klart det sista med smink, hår och kläder och åkte iväg in mot staden.

Det gick riktigt bra att hitta parkeringsplats. Vi hade snokat runt lite tidigare, när vi åkte för att lämna Malin och Mikaela på stan, vart vi kunde parkera där antagligen ingen annan skulle tänka på att det fanns plats. Vilken det visade sig sen att det faktiskt var rätt.

Väl inne på våra platser insåg vi att vi antagligen hade de bästa platserna i hela salongen. Precis i mitten och så pass "långt" bak att man inte fick nackspärr av att sitta och titta i två och en halv timme. Så till er som ska till Convemtum i Örebro på något roligt, rad 4 plats 154 och 155 är helt klart de ni vill ha.

Efter en stunds väntan satte iaf konserten igång. En helt magisk show har de satt ihop med många roliga små glimtar blandat med fantastisk sång. Som man brukar säga, jag kunde inte gjort det bättre själv. Har inget jag kan säga var mindre bra än det andra. De är så begåvade så det är inte klokt.

  
    
(Klicka på bilden för att se i större format)

Jag kom på mig flera gånger med att sitta som förtrollad. Inte nog med att de sjunger vackert, de är ju så vackra själva också. Helt fantastiska kläder, som man själv bara kan drömma om. Allting tillsammans kan bara sammanfattas med ett enda ord, sagolik!



När showen, tyvärr, led mot sitt slut stod en hel publik upp och klappade mer eller mindre i takt. Jublet spred sig och de fyra fantastiska varelserna på scenen fick blommor och blad. Och även denna gång blev det extra nummer. Som Shirley tidigare sagt "Alla artister förbereder extra nummer. Vi står bara där ute och väntar på att få komma in igen". De körde då sina egna hitar plus en gemensam underbar låt, som jag måste erkänna att jag inte ens minns vilken det var. Helt fantastiskt var det i alla fall, så mycket minns jag.



Efter showen var det signering. Men Linnéa och jag var båda två så oerhört kissnödiga så vi sprang iväg för att göra våra behov, haha. Vi var lika snabba tillbaka och till vår stora glädje var det inte alls lång kö kvar då. Vi fick en lång pratstund med alla fyra. De fick julklappar, som ni såg i det tidigare inlägget, och även ett litet julkort.

Nu kommer vi till den lilla hemligheten som jag hållt på. För mig är det här något så otroligt stort så det går inte att förklara i ord hur stort det är. Hoppas ni inte blir besvikna, haha.
På dessa julkort de fick hade jag ett kort på de, som jag själv hade tagit. När Sonja förstått att det faktiskt var jag som tagit korten utbrast hon "Vill du ta bilderna till mitt nästa album?". Behöver jag en beskriva hur dum jag måste sett ut? Hon berömde mig jättemycket för mina bilder och kom sen fram till frågan om jag hade lust och skicka lite bilder jag hade tagit till henne som hon kunde få använda till bl.a. hennes facebook. Det är nog bland det största jag varit med om. En liten lanttjej som jag tar lite bilder för eget intresses skull och en så pass känd person som Sonja Aldén vill ha bilderna!

Vi pratade en stund till om både bilderna och annat. Sonja kom fram till att jag var både begåvad, trevlig och snygg. Det är ju alltid trevligt att få höra, haha. Självklart fick vi tid till att ta lite kort också.


Shirley och jag


Sonja och jag

Tack underbara tjejer och även Måns för en fantastisk show och en mycket trevlig pratstund! Ni är fantastiska! <3


Kommentarer
Postat av: Jennifer

Hejsan! Jag har aldrig kommenterat här förrut, men hittade hit från Ellens blogg ;) Konserten låter helt fantastisk! Bilderna var också jättefina! Jag ska själv på konserten i Stockholm :) Tänkte höra vad du använder för kamera för att få så bra bilder från själva konserten? Själv har jag en Nikon D60.. Du får mer än gärna maila lite tips om du vill såklart! Ha det så bra! / Jennifer

2009-12-05 @ 16:58:16

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0