När julen knackar på dörren

Totala julstöket utbröt idag. Julgranen ska kläs, julgardiner ska upp, julduken ska fram och huset ska städas. Samtidigt som allt detta sker ska man också hinna leva. Tänk vad minnet är kort ibland. Det är ett år sen sist och ändå hamnar man i samma julstress varje år. Det är inte klokt hur glömsk man kan vara.

Har precis städat klart mitt rum och frågar mig nu, är det här jag bor? Det är så rent att man börjar ju undra. Inte en enda dammråtta fick vara kvar under julen. Eller vet inte om man kan kalla de dammråttor egentligen, mer dammponnys eller något, haha.

Granen blev klädd idag också. Vi kallar det the american stile. Det är överdrivet mycket pynt i kan man väl säga. Till en början tyckte jag att det var ju inte så farligt, men efter att ha tittat på alla andras julgranar börjar jag inse, det är en all or nothing gran utan dess like, haha. Eller vad säger ni?




Nu ska jag ta och tagga ner och börja komma in i julstämning! En knäckemacka med julskinka skulle ju inte sitta fel!

Kommentarer
Postat av: Linnéa

Haha, ja det var riktigt mycket pynt i den granen, men fint ändå tycker jag. God jul Anna <3 vi ses och hörs. ps. Idag får vi hoppas på biljetterna till Shirley, haha.

2009-12-24 @ 11:54:31
URL: http://linneaaaaah.blogg.se/

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0