Läkerol makes me talk

Läkerolen har varit min bästa vän idag. Jag har så ont i halsen. Känner mig allmänt förkyld och hängig, mot min vilja. Det är ju melodifestivalen på lördag! Men jag kommer åka hur sjuk jag än blir. Bara döende är ett skäl att stanna hemma.

Hade prov i teckenspråk och kommunikation idag. Båda proven gick bra, men teckenspråket gick nog bäst. Skön känsla när man förstår vad vår lärare tecknar. Men jag var helt säker på att jag skulle tappa koncentrationen på slutet för jag var så himla trött. Men det gick som sagt bra.

Ikväll har jag C-vitamin laddad totalt. Vi hade några multivitamintabletter som jag tog en av och så har jag ätit frukt. Tänkte noga efter vilken frukt som kunde tänkas innehålla mest c-vitamin av de vi hade hemma. Det slutade med kiwi, haha.

Nu ska jag och min sjuka kropp ta och krypa ner i sängen under det varma täcket. Har frysit så mycket idag så jag funderar på att ta på mig allt vad jag äger och har till skolan imorgon. Det var kanske inte heller så konstigt att jag frös idag eftersom våran rektor hade mätt temperaturen på skolan och insett att det var 14 grader bara. Inte konstigt att vi fryser. Kanske dags att göra nått åt det hela och inse att det inte bara är vi som gnäller. Men men, nu sängen.

Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0