Rudolf med röda mulen speaking

En ny snöfylld dag. Ännu mer snö har kommit under natten. Pratade med mormor i telefonen och vi båda röstar för vår nu. Men som mormor sa, man vill att snön ska komma nu så den inte kommer i mars, april någon gång. Då vill man verkligen inte ha den.

Jag kämpar på mot min svåra förkylning idag också. Mitt halsont har gått över helt, men skulle inte förvåna mig om det kom tillbaka inom en snar framtid med tanke på hur mycket jag hostar. Näsan rinner som en vattenkran och jag är redan Rudolf med röda mulen.

Imorgon är det dags. Melodifestivalen i Gbg. Som jag har längtat och jag kan inte fatta att det händer imorgon. Jag vet fortfarande inte riktigt vad jag ska ha på mig. Kanske en röd scarf för att matcha upp nosen? Nej usch. Får fundera vidare på det där.

Tankarna över idag då. Jo, jag ska faktiskt ta och städa rummet lite. Hade en tanke på garderoben också, men det känns inte så lockande längre. Kommer bli helt slut av bara städningen så det får nog räcka. Sen måste jag spara krafterna till packningen. Så ska jag hämta Anna uppe på stan vid 20:30 tiden. Det är dagen idag. Ganska mycket för en sjukling.

Nu ska jag vidare och snyta nosen och öka på rödheten på näsan och dra i mig en multivitamintablett igen!

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0