Var det sportlov det här hette?

Det känns som jag har pluggat hela dagen, men det har jag verkligen inte. Det förklarar också varför jag inte fått så jättemycket gjort när det gäller alla läxor. Jag är nästan klar med en fritidskunskapsuppgift, men behöver ha en liten diskussion med mamma innan jag är helt klar känner jag. Har den senaste timmen hållit på med hälsopedagogiks läxan som är halvklar. I läxan ingår två uppgifter och jag är klar med en av de. Jag vet inte om den heller är så bra så mamma går komma in på ett hörn där med.

Just nu är jag bara trött och grinig och vill ha allt plugg överstökat. Lättare sagt än gjort när man är så skoltrött som jag och ser hur läxberget bara växer. Tur det är lov så att berget inte kan växa mer än så länge. Nu kan det bara minskas. Inte för att det är speciellt mycket mer taggande. Men måsten är måsten.

Stackars er som läser min blogg. Jag bara tjatar om mina läxor hit och dit. Men ärligt talat så är det vad mitt liv består av just nu. Det händer inget annat mer än läxpauser då jag halvt om halvt dör i soffan. Idag har det väl mest varit pauser måste jag erkänna. Var det sportlov det här hette? Då man skulle ta det lugnt och hitta på en massa roliga saker och glömma allt vad skola hette. Ja men då så. Då kanske jag skulle kunna få sportlov någon annan gång kanske? För nu lär det ju inte bli av. Bara plugg plugg plugg plugg, suck.


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0