Borta bra, men hemma bäst

Kom hem igår till kylan. Tänk att det kan vara så skönt att sova i sin egen säng. Men vädrets omväxling kunde väl ha varit bättre. Från omkring 20 grader varmt till -18 grader, det är ju inte så man hoppar av glädje. Mer skakar.

Blev dessvärre inte så mycket sömn inatt. Jag har fått någon slags klåda på nästa hela överkroppen. Jag trodde, med tanke på mina tidigare erfarenheter av solsemestrar, att detta var värmeutslag. Men inatt, i kalla Sverige, fick jag inte slut på kliandet. Efter att ha försök med allt från bakpulver till allergitabletter utan resultat skapades det panik. Somnade tillslut vid halv 4 och blev väckt när vi fick besök vid 1 tiden. Gick dock inte upp då utan låg kvar i sängen till halv 3.

Idag känns det iaf bättre. Det kliar, men det är så jag kan stå ut. Ska nu sätta mig ner och plugga. Jullov, jo visst. Men vadå vara ifrån skolarbete? Lärarna säger "Plugga ingenting på lovet nu", men hur hade de tänkt sig det när de ger läxor över jullovet? Snacka om att ge dubbla budskap.

Pusshej!

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0