En lyckad skolstart

Gårdagen blev en smula stressig, därav ingen uppdatering i bloggen. Men vi tar det nu istället.

Skolstart igår då. Det blev faktiskt en lyckad sådan. Hade väldigt kul och även fast ett litet problem uppstod höll jag humöret på topp. Det var nämligen såhär att vi skulle börja kl 10, vilket jag inte hade fått någon information om så jag var där redan klockan 8. Vilket nästan hela klassen var. Men men. Vi fick en stunds skitsnack då istället. Sådär en två timmars skitsnack, haha. Kanske var rätt bra ändå.

Efter skolan var det direkt till nästa skola, bilskolan. Det var dags för övningskörning och det var backning och parkering som stod på schemat. Denna gång var även mamma med som fick sitta snällt bak i baksätet. Jag fick använda mina mycket små kunskaper om att backa runt ett gathörn, två olika slags vändningar och parkera mellan två bilar. Först var vändningarna som blev ganska bra. Helt okej för att ha tränat dagen innan om man säger så. Säger nog detsamma om backningen runt gatuhörn. Sen var det dags för parkeringen. The scary part. Fick först köra in mellan två bilar, dvs parkera med nosen inåt. Därefter skulle jag backa in. Paniken steg eftersom jag aldrig gjort detta. Min bilskolelärare bestämde sig då för att visa mig eftersom hon efter lite efterfrågning insåg att jag inte ens hade sett speciellt många backningsparkeringar. Inte ens mamma gör det speciellt ofta. Hon visa en gång och sen var det min tur. Som tur var så lyckades jag utan att paja någon bil och det är ju bara att tacka gudarna för.

Efter en sväng förbi Ica för att köpa leksaksbilar som mamma påstod att det var bra att träna med, så åkte vi hemåt. Jag slängde i mig lite mat och vilade lite snabbt framför tv:n för att sen går ner och träna småttingarna. Blev en bra träning fast de bara var 6 st. Det skrämmer mig lite med tanke på att de har två matcher på lördag. Men det brukar alltid komma fler till match. Då det gäller liksom.

Hem snabbt som blixten från småttingarnas träning och hem och åt igen. För sen var det dags för egen träning med tränarna. Det gick riktigt bra efter att ha haft uppehåll nu under lovet. Så jag är riktigt nöjd. Bara nöjd över att jag ens tog mig iväg, för det är ju en historia för sig själv det där.

Idag har det väl inte hänt så mycket. Skola som vanligt och vi fick reda på nya schema. Det suger rent ut sagt. Men det var bara preliminärt, så förhoppningsvis så inser de hur mycket det suger och gör om det. De har inte ens lagt in alla lektioner än och det suger redan liksom. Förstå hur det kommer bli.

Det har blivit ett väldigt långt inlägg nu känner jag, men har ni orkat läsa enda ner hit så kommer det bästa nu. Eller det jag tkr är det bästa. Jag har fått så mycket beröm de två senaste dagarna, och det blir man ju alltid glad över. Men idag fick jag beröm av min svenskalärare som gjorde mig oerhört glad. Vi hade i läxa att göra två dikter, en som rimmade och en som inte rimmade, över lovet och skicka in de på hennes mail senast i måndags. Duktig som jag är hade jag gjort detta. Jag var inte så super nöjd med dikterna, särskilt inte med den som inte skulle rimma, jag jag hade i alla fall gjort det. Så idag, mitt inne på samhällskunskapslektionen kom min svenskalärare in, gick fram till mig och sa "Anna! Shit vilka bra dikter du hade gjort!" Jag blev lite chockad men fick ur mig ett tack. Efter en liten pratstund var jag ju bara tvungen att fråga vilken av dikterna hon tyckte var så bra, och det visade sig att det var den dikt som jag inte alls var speciellt nöjd med som hon tyckte var så otroligt bra. Hon sa "Alla dikterna från klassen var bra, men det var den som sack ut ifrån mängden". Så nu sitter jag här igen, stolt och lycklig, och hoppas på att redovisningen imorgon kommer bli lika lyckad.

Pusshej!

 

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0