Hur går första deltävlingen?

Alla gissar och tror vilka som kommer gå vidare till final och andra chansen i Melodifestivalen. Jag vill ju inte vara sämre, så här kommer mina gissningar om första deltävlingen.

GÖTEBORG


1. Tick Tock - Nina Söderquist

2. Welcome To My Life - Jonathan Fagerlund

3. Med hjärtat fyllt av ljus - Shirley Clamp, Final

4 Jag tror på oss - Scotts, Andra Chansen

5. You´re My World - Emilia

6. Stay The Night - Alcazar, Final

7. Snälla, snälla - Caroline af Ugglas

8. Disconnect Me - Marie Serneholt, Andra Chansen

Vill börja med att säga att jag inte sätter final på Shirley bara för att jag gillar henne. Jag tror hon har stor chans att gå vidare. Nästan alla känner till henne och hon är en grym sångerska. Dessutom har det gått bra för henne tidigare och jag tror inte hon har en sämre låt den här gången precis.
Tänker lite likadant med Alcazar. De är populära och kan tänka mig att deras låt kommer vara ungefär likadan som de alltid varit, vilket går hem.
Scotts har blivit populära på kort tid och jag kan tänka mig att det kommer gå uppför ännu mer för dem. Men dock inte tillräckligt för en plats direkt till final, det blir en andra chans. 
Sist men inte minst Marie Serneholt. Jag tror på henne eller Caroline af Ugglas till andra chansen faktiskt. Marie Sernholt om det ska vara ett typiskt svenskt röstande, annars Caroline af Ugglas som jag tror skulle kunna skaka om lite i röran. 

Vi får se hur det går. Jag och Anna kommer vara på plats. Jag längtar så otroligt. 
Melodifestivalen, here we come! 


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0