Leken som inte uppskattas

Min dag började med gissa bajset leken. Det var inte speciellt svårt med tanke på att det bara var två st i mitt rum, jag och Smulan, och jag låg fortfarnade i sängen och halvsov. Hon började med att kissa på en kartong som låg på golvet, som egentligen inte skulle ligga där, men det hör inte hit. Det upptäckte jag snabbt och försökte då få ut henne ur mitt rum. Men hon sprang in under sängen så jag tänkte, lika bra att ta tag i det här på en gång innan det blir för äckligt. Hade en handduk som låg precis intill som fick komma in i bilden. Jag ser hur Smulan kommer ut från sitt gömställe och sätter sig precis framför ögonen på mig och börjar bajsa. Jag blir skogstokig och skriker åt henne samtidigt som jag försöker få bort henne ur mitt rum. Men hon springer återigen in under sängen och fortsätter att göra sina behov där. En underbar morgon inte sant?

Nu efter att ha rensat upp efter henne, hon som inte verkar veta vad kisslådan i de båda badrummen är till för, ska jag faktiskt ta och gå och duscha. Man känner sig ju lagom fräsch menar jag. Har stängt av elementet i mitt rum och öppnat fönstret och hoppas att när jag stänger det igen, ska stanken av katt kiss och bajs vara borta. Annars är det bara att återgå till gissa bajset leken igen. Behöver jag ens säga att jag hatar min katt för tillfället?

Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0