Från skola till skola

En lite annorlunda dag mitt i den tråkiga verkligheten idag då. Skolan först, då vi bara hade 1 och ½ lektion. Började med svenskan där jag letade information till mitt arbete och hittade endel faktiskt. Sen var det redan lunchdags och efter det vr det dags för pedagogiskt ledarskap. Men där kom det kluriga in. Det var en föreställning i aulan precis samma tid som alla ville gå på. Sam treorna skulle spela "Mamma Mia". Vi gick till våran lärare och frågade snällt om vi fick gå och kolla, den skulle bara hålla på i 30 minuter, men det fick vi inte. Så då stod man med valet, skulle man skolka de där 30 minuterna eller skulle man snällt gå till lektionen? Efter lite check med alla andra märkte vi att nästan ingen skulle gå på lektionen, så jag och Malin hade en plan. Vi skulle gå till lektionen, vår lärare skulle bli arg över att nästan ingen var där. Så skulle vi få närvaro och hon skulle låta oss gå och se föreställningen eftersom vi inte kunde göra nått ändå. Planen gick som smort och vi fick både närvaro och se föreställningen. Snacka flyt!

Hade kanske inte lika mycket flyt på körskolan. Min bilskolelärare hade blivit skickad till läkaren så jag fick köra med en annan idag. Det första hon började berätta var att hon var ny och att hon inte alls var van vid bilen. Oj vad trygg jag kände mig må jag säga. Hon ursäktade sig över allt och inget och skyllde allt på att hon var ny. Så var allting antingen jättebra eller jättekul. Det gick att stå ut med tills hon sa att det var kul att plugga teori. Då insåg jag att det måste vara nått fel på människan, haha. Nejdå, hon var väl jättesnäll och så. Med lite mer träning på det där så kommer hon bli jättebra.

Nu ska jag gå ner, ta en migräntablett för har jätteont i huvudet, äta nått och sen byta om och springa ner och träna småttingarna. Har en känsla av att om de är olydiga idag kommer de få en hel del skit. Jag är inte på bästa humör helt enkelt. Så vi får väl hoppas att de är små änglar idag. För deras egen skull, haha.

Pusshej!


Kommentarer

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0