Allsång i Ulricehamn

Allsång för hela slanten i söndags. Vi åkte från Borås till Ulricehamn vid 17 tiden och var framme ungefär 30 minuter senare. Det tog inte lång stund innan regnet började ösa ner. Det var mycket folk och vi hittade tillslut en varsin plats längst fram på gräset. Men eftersom det regnade var det ju blött i gräset och vi hade inget med oss att sitta på. Så kom jag på världens idé. Ibland kan städare lämna fler plastpåsar under själva plastpåsen som man slänger skräp i inne på toaletterna. Tyvärr hade de inte gjort det den här gången men vi fick tag på plastpåsar i kiosken som vi glatt gick tillbaka till scenen med och satte oss på. 

Vi satt där, ihopkrupna under varsitt paraply i regnet fram till allsången började. Det var nästan lite skrämmande, men precis, och då menar jag precis, när konserten började så kom solen fram och inte en droppe regn kom under hela kvällen efter det. 

Allsången hade i söndags fyra gästartister, Molly Sandén, Kevin Borg, Shirley Clamp och Lasse Berghagen.  Jag måste säga att det är nog första gången jag tyckt att alla artister varit bra. Ja, inte Lasse Berghagen då, men han råkade jag ju missa när jag sprang på toaletten :b Så vill ni se bilder på Lasse så är inte den här bloggen rätt ställe.

  

Molly var först ut och hon sjöng två egna låtar och en allsång. Sen kom Kevin och alla småtjejers röster blev hörda, haha. Tempot ökade i takt med flickornas hjärtslag kan man nog lugnt säga. Lyckan var ju gjord när Kevin tog upp en av hans fans på scenen. Hon kommer nog vara glad i månader framöver, haha.


Men jag förstår henne verkligen. För efter Kevin kom Shirley indansandes på scenen. Glad som alltid och jag tror hon fick syn på mig på en gång. Såg mig, det gjorde hon iaf. Hon sjöng först "Att älska dig" och började sen prata om Melodifestivalen. Hur hon föll pladask men att det faktiskt fanns saker som betydde mer än just den förlusten. Sen hade hon ju nu kommit på att förlusten var ju faktiskt vårat fel, vi som satt i publiken. Så vänder hon sig och tittar på mig och säger "Men Anna, du röstade väl på mig?". Helt automatiskt svarade jag ja och hon log och sa "Det är bra Anna, dig kan man alltid lita på!". Tjejen som precis innan hade blivit uppdragen på scenen av Kevin satt bara någon meter ifrån mig och jag tror att hon och jag var lika mycket ute och svävade på rosa små moln.

Allsången fortsatte för det och Shirley kom tillbaka men hade gjort ett litet ombyte av kläder. Super fin klänning hade hon på sig. Den här gången flyttade jag och Sanna fram en liten bit till för att få bra bilder. Shirley såg det och tittade på mig och log sådär som bara hon kan och sjöng klart meningen, flyttade på micken och skickade släng pussar till mig. Helt plötsligt avstannade fototagningen och molnen kom tillbaka, haha.



   

Efter Lasse Berghagen äntligen hade lust och lämna scenen och allt var över fick vi tag i Shirley precis innan hon gick in i en minibuss. Jag fick en kram och hon berättade att hon skulle bara åka med bilen till signeringstältet och sa att vi skulle ses där. Men när vi kom fram till tältet var det redan jättemycket folk, mycket Kevin fans, som stod ivriga och väntade. Shirley stod bara och signera en stund och försvann sen. Vet inte om hon hade bråttom iväg till Vilja eller om hon trodde att ingen mer ville ha hennes autograf så att hon gick. Vi gick runt och letade lite efter henne men bestämde oss till sist att åka hem.


Hade en jätterolig kväll och mycket tack vare denna söta tjej <3 Tack för allt!
Ni är guld värda <3

Kommentarer
Postat av: Ellen

Åhh, va fina bilder:D <3 Håller verkligen med att hon hade en jättefin klänning på sig ju:) Fin bild på sanna oxå:)

Men tråkigt med att Shirley inte stannade så länge på signeringen;/



( de borde nästan vara på olika håll, eftersom det säkert var mest Kevin fans som tog all plats:P)

2009-07-15 @ 12:42:24
URL: http://ellbri91.musicblogg.se

Kommentera inlägget här:

Namn:
Kom ihåg mig?

E-postadress: (publiceras ej)

URL/Bloggadress:

Kommentar:

Trackback
RSS 2.0